1
رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان تأکید کرد:

رهبر مسیحیان ارتدوکس لبنان بر موضع گیری در مقابل اهانت به مقدسات تأکید کرد

  • کد خبر : 52762
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
رهبر مسیحیان ارتدوکس لبنان بر موضع گیری در مقابل اهانت به مقدسات تأکید کرد
باقرزاده در دیدار با رهبر مسیحیان سریان ارتدوکس لبنان بر نقش مهم علما و رهبران ادیان در مقابله با اهانت به مقدسات و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن بازدید از کلیسای طایفه مسیحیان سریان ارتدوکس در لبنان با مطران (کشیش) جورج صلیبا، رهبر مسیحیان سریان ارتدوکس لبنان دیدار و در خصوص راهکارهای مقابله با اهانت به قرآن کریم و دیگر مقدسات ادیان گفت‌وگو کرد.

باقرزاده در سخنانی، با محکومیت هتک حرمت به قرآن گفت: وظیفه علمای الهی اعم از مسیحی و مسلمان است که با توطئه‌های شیاطین مقابله کنند و در مقابل اهانت به قرآن و مقدسات، صریح و شجاعانه موضع گیری کنند.

اسقف اعظم جورج صلیبا در این دیدار که در مقر اسقف نشینی ارتدوکس سریانی کوه لبنان و طرابلس در بیروت انجام شد، این مطالب را تایید و مورد توافق طرفین دانست.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار آخرین تحولات مربوط به به افق‌های اسلامی- مسیحی و چالش‌های موجود، مورد بررسی قرار گرفت. تأیید و تأکید بر موضع مشترک در مقابله با انواع نزاع‌ها به ویژه نزاع‌های مربوط به تجاوز به مقدسات که آخرین آن، نقض آشکار به قرآن کریم بود مورد نظر دو طرف بود.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!