4

رایزنی سفیر ایران با رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه

  • کد خبر : 33838
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
رایزنی سفیر ایران با رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه
«کاظم جلالی» سفیر ایران در فدراسیون روسیه با «کریل پاتریارک» اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در این دیدار که «مسعود احمدوند» رایزن فرهنگی سفارت ایران در مسکو نیز در آن حضور داشت، رهبر مذهبی کلیسای ارتدوکس روسیه با اشاره به سوابق طولانی گفت‌وگوهای دینی میان اسلام و کلیسای ارتدوکس، بر برگزاری دور جدید این گفت‌وگوها و گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد آن تأکید کرد.

وی همچنین یاد و خاطره «متروپولیت تاتارستان فئوفان» و «آیت‌الله تسخیری» به عنوان دو شخصیت بزرگ گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدوکس را که در زمان شیوع کرونا از دنیا رفتند، گرامی داشت.

پاتریارک اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه افزود:‌ اشتراکات فراوانی در زمینه ارزش‌های اخلاقی و انسانی میان اسلام و مسیحیت ارتدوکس وجود دارد که در خلال گفت‌وگوهای مستمر کارشناسان درباره آن صحبت کرده‌اند.

کاظم جلالی نیز با اشاره به سفر اخیر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، عزم مقامات و مسئولان ارشد دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها از جمله تعاملات ادیانی را جدی خواند و بر گسترش روز افزون آن تاکید کرد.

وی تلاش در جهت همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان ابراهیمی را یکی از فرازهای برگرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و دستورهای مقام معظم رهبری دانست و گفت: آیت‌الله تسخیری به عنوان مشاور رهبرانقلاب، نقش مهمی در برقراری گفت‌وگوهای ادیانی ایفا کرد و درگذشت ایشان و متروپولیت تاتارستان که از سوی کلیسای ارتدوکس مسئولیت گفت‌وگوهای دینی با اسلام را برعهده داشت، برای ما و شما حادثه ناگواری بود.

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایران در فدراسیون روسیه، نقش رهبران ادیان الهی در گسترش روحیه تعامل و همزیستی را برجسته شمرد و با تاکید بر تداوم گفت‌وگوهای دینی میان ایران و کلیسای ارتدوکس گفت: خوشبختانه با گذر از وقفه سه ساله‌ای که به سبب شیوع کرونا در مسیر گفت‌وگوهای دینی به وجود آمد، طرف ایرانی برای مشارکت در دور دوازدهم این گفت‌وگوها در مسکو آمادگی کامل دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.