5

دیدار خلیفه کل ارامنه آذربایجان با مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی

  • کد خبر : 33665
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۴۸
دیدار خلیفه کل ارامنه آذربایجان با مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سیفایی مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان در تبریز، با اسقف گریگور چیفتچیان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این دیدار که با حضور سید حسینی رئیس پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تبریز و همچنین دفتر امام جمعه تبریز انجام شد، اسقف ارامنه به میراث عظیم فرهنگی ارامنه حوزه آذربایجان که در طول قرن ها به دست آورده اند اشاره کرد و از آن به عنوان میراثی برای جهانیان و به ویژه کشور عزیزمان ایران یاد کرد.

وی با بیان اینکه همزیستی زیبای ادیان ایرانیان نمونه ای بی نظیر در جهان است خاطره ای از حضورش در یکی از مراسم دعا در کلیسا را تعریف کرد و گفت: هنگام عبادت در کلیسا  ناگهان صدای عبادت یک روحانی مسلمان که از خیابان های اطراف به گوش می رسید شنیده شد. همزمانی دعاهای مان نمونه ای بود بی نظیر از همزیستی ادیان، به ویژه زمانی که نواختن ناقوس کلیسای ما با صدای اذان درآمیخته بود.

در این دیدار گاگیک گرجیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولین توضیحاتی در خصوص زندگی و فعالیت های روزمره ارمنیان این حوزه که با همکاری و زیر نظر اداره اقلیت ها درآرامش کامل جریان دارد، ارائه داد.

بنا بر گزارش روابط عمومی شورای خلیفه گری آذربایجان، مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی نیز گزارشی مختصر از برنامه‌های آتی مرکز و دیدارها و گفتگوهای خود با رهبران دینی مسیحی را به اطلاع اسقف رساند.

در این دیدار اسقف ارامنه ضمن اشاره به حقیقت “مدارا” که آنرا فراتر از گفتگوی ادیان دانست ادیان را همانند نامی که بر پیروانشان در بدو تولد برآنان نهاده شده تشبیه کرد و افزود: در زمان تولد، پدرها و مادرها فرزندشان را به نامی صدا می زنند که هویت فرد است و هیچکس حق تصرف و تغییر آن را ندارد.

وی با اشاره به زیبایی های جلوه تساهل دینی در جمهوری اسلامی ایران که در آن هر دینی آزادی عبادت، داشتن عقاید خود را دارد، گفت: نام ما دین است، ما حفط هویت افراد را حق می دانیم که هدیه ایست آسمانی و به واسطه احترام متقابل و برادری میسر شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!