2

دیدار برهم صالح با شماری از زنان مسیحی عراق

  • کد خبر : 22188
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
دیدار برهم صالح با شماری از زنان مسیحی عراق
برهم صالح در دیدار با شماری از زنان مسیحی عراق تأکید کرد: مسیحیان یکی از گروههای هویتی ریشه دار عراق هستند که با چالش هایی در زمینه خشونت و تروریسم مواجه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق هفته گذشته در کاخ السلام بغداد با هیأتی از زنان کلدانی، آشوری و سریانی دیدار و از نقش مسیحیان در امور این کشور، افتخارشان به هویت میهنی شان، شریک بودن در چالش ها و مشکلات، مقاومت در زمینه رویارویی با تروریسم و خشونت مانند سایر هموطنان تقدیر و تأکید کرد: مسیحیان یک گروه هویتی اصلی عراق هستند.

به نوشته کرد پرس، برهم صالح افزود: زنان عراق بخش مهمی از آلام و رنج های ناشی از تروریسم را متحمل شده و شرایط دشواری را که خانواده ها در شرایط آوارگی و تهدیدات تروریستی ناجوانمردانه متحمل شده اند به چالش طلبیده اند. به همین دلیل کمک به زنان و تقویت جایگاه آنها و رعایت عدالت در تعامل با آنها و تأمین حقوق کامل آنها توسط حاکمیت ضروری است.

رئیس جمهور عراق همچنین تأکید کرد: “بازگشت همه آوارگان مسیحی به زادگاههایشان، تلاش حداکثری برای تحقق این امر، تضمین مشارکت آنها در فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور با هدف تضمین رساندن صدا و خواسته های آنها به دنیا، ضروری است.”

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=22188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!