3

درخواست پاپ از سران کلیسا: سیاست را کنار بگذارید

  • کد خبر : 55269
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
درخواست پاپ از سران کلیسا: سیاست را کنار بگذارید
پاپ فرانسیس از رهبران کاتولیک خواست تا سیاست را کنار بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رویترز نوشت: پاپ با ایراد موعظه در میدان سنت پیتر در آغاز اولین گردهمایی جهانی رهبران کلیسا در چهار سال گذشته گفت: اسقف ها باید از استراتژی های انسانی، محاسبات سیاسی یا نبردهای ایدئولوژیک اجتناب کنند.

او در این خطبه که واتیکان اعلام کرد با حضور 25000 نفر برگزار شد، گفت: ما اینجا نیستیم تا یک جلسه پارلمانی یا طرح اصلاحات را اجرا کنیم. کلیسا باید از تبدیل شدن به کلیسایی سفت و سخت که خود را در برابر جهان مسلح می کند و عقب مانده به نظر می رسد یا کلیسایی منفعل که تسلیم مدهای جهان است بپرهیزد. درهای کلیسا باید به روی همه، همه، همه باز باشد.

به نظر می‌رسد با سیاست‌های پاپ فرانسیس در چند سال اخیر منتقدان او به دلیل بحث در مورد موضوعاتی از جمله نقش زنان، پذیرش دگرباشان جنسی و تأثیر تغییرات آب و هوایی بر فقرا بیش از پیش نگران شده‌اند.

درحالیکه پاپ روز چهارشنبه 21 کاردینال جدید را معرفی کرد دو روز قبل از شروع اجلاس، پنج کاردینال از 242 کاردینال کلیسا فاش کردند که نامه ای برای پاپ ارسال کرده اند و خواستار توضیح در مورد برکت برای زوج های همجنس، نقش زنان و سایر مسائل شده اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!