2

خشم پاپ فرانسیس نسبت به افزایش حملات شهرک نشینان یهودی به مسیحیان

  • کد خبر : 55543
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۱
خشم پاپ فرانسیس نسبت به افزایش حملات شهرک نشینان یهودی به مسیحیان
پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک های جهان»، عصبانیت شدید خود نسبت به افزایش حملات شهرک نشینان یهودی به مسیحیان در بیت المقدس را ابراز داشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از “Middle East Monitor” وادی ابوناصر، سخنگوی شورای روسای کلیسای کاتولیک در بیت‌المقدس، گفت پاپ فرانسیس نسبت به افزایش جرائم ناشی از نفرت شهرک نشینان یهودی علیه مسیحیان در بیت‌المقدس خشم شدید خود را نشان داده است.

وی افزود: گزارش دقیق حملات شهرک‌نشینان یهودی به مسیحی‌ها در بیت‌المقدس اشغالی و همین‌طور ویدئوی پربازدیدی که در آن یهودی‌ها به عبادت‌کنندگان مسیحی تف می‌کنند در اختیار پاپ قرار گرفت.

این در حالی است که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، عمل توهین‌آمیز تف کردن به عبادت‌کنندگان مسیحی را یک سنت قدیمی یهودی عنوان کرده است و شهرک‌نشینان یهودی نیز از عمل زشت خود دفاع کرده‌اند.

ابوناصر در صحبت با رسانه اسرائیلی “هاآرتص” توهین به عبادت‌کنندگان مسیحی از سوی شهرک‌نشینان اسرائیلی را بالاترین نوع توهین دینی خواند.

شورای جهانی کلیساها (دبلیو سی‌سی) از سویی هم آزار و اذیت مسیحیان از سوی رژیم اسرائیل را محکوم نمود.

باید گفت حملات شهرک‌نشینان یهودی به مسیحیان در بیت‌المقدس در ماه‌های اخیر افزایش‌یافته است.

به گزارش “Jewish News” داده‌های “مرکز اطلاعات آزادی مذهبی” که حملات به مسیحی‌ها را مستندسازی می‌کند نزدیک به سی حمله را تنها در بازه زمانی شانزده ژوئن تا اواسط آگوست ثبت کرده است.

انتظار می‌رود با افزایش سفر مبلغان مسیحی به بیت‌المقدس حملات ناشی از نفرت مذهبی شهرک‌نشینان یهودی به مسیحیان نیز افزایش یابد.

از سویی هم به نظر نمی‌رسد مقامات رژیم صهیونیستی جز محکومیت راه‌حلی برای کنترل حملات ناشی از نفرت مذهبی شهرک‌نشینان به مسیحیان نداشته باشند.

این‌همه در حالی ست که برخی منتقدان بر این باورند رژیم صهیونیستی چون بر ایده “سلطه نژادی و حفظ برتری یهودی‌ها بر غیریهودی‌ها” بناشده در عمل اراده‌ای برای کنترل حملات ناشی از نفرت مذهبی ندارد

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!