0

جام تموز آشوریان با حضور ۱۷۰ ورزشکار برگزار شد

  • کد خبر : 51542
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
جام تموز آشوریان با حضور ۱۷۰ ورزشکار برگزار شد
سیمونز رئیس انجمن آشوریان ارومیه در بیستمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان عنوان کرد: آشوریان با پیشینه تاریخی خود نقش فعالی در پیوند فرهنگی و ورزشی داشته و در کنار هموطنانمان در ادیان مختلف در ایران صلح و دوستی پایدار حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بعد از ۳ سال وقفه، بیستمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان به میزبانی ارومیه آغاز شد. این جشنواره با حضور مسئولین کشوری و استانی، رئیس انجمن آشوریان و نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از خانواده مسیحیان ایرانی صبح امروز با حضور ۱۷۰ ورزشکار به میزبانی باشگاه آشور ارومیه آغاز به کار کرد.

حضور ۷ تیم داخلی و خارجی در مسابقات

به گفته ملکو هارطون مدیر باشگاه آشور ارومیه، ورزشکاران حاضر در این جشنواره از ۲ کشور خارجی عراق و ارمنستان و ۵ تیم داخلی در باشگاه آشور ارومیه در ۶ رشته بسکتبال، فوتسال و والیبال بصورت تیمی و تنیس خاکی، تنیس روی میز و شطرنج بصورت انفرادی و تا روز ۲۰ تیرماه به رقابت خواهند پرداخت.

هارطور ادامه داد: این جشنواره در ۳ سال گذشته بدلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار نشده بود و در ادوار قبلی ورزشکارانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، گرجستان و عراق نیز حضور داشتند و برای این دوره آماده حضور بودند.

وی اضافه کرد: سال آینده تلاش خواهیم کرد برنامه ریزی بهتری برای برگزاری مسابقات داشته تا شاهد حضور ورزشکاران بیشتری باشیم.

جام تموز آشوریان

زندگی همه ادیان در کنار هم با صلح و دوستی

شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس با اشاره به رفتار زشت و نفرت پراکنه نسبت به نمادهای مذهبی در کشور سوئد خاطر نشان کرد: فضای ورزشی، فضای خاص و مقدس است و این رقابت‌ها با هدف ترویج اخلاق و جوانمردی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: احترام به نمادهای مذهبی و ترویج فرهنگ صلح و دوستی نیز از دیگر خصوصیات این رقابت‌ها و در کل رقابت‌های ورزشی است.

انویه تکیه اظهار کرد: ما مسیحیان آشوری و کلدانی در کشور ایران در کنار سایر اقوام و بخصوص مسلمانان در کنار فرهنگ و تمدن ایران شکوهمند بصورت مسالمت آمیز و با صلح و دوستی زندگی می‌کنیم و انتظار داریم سایر کشورها نیز با آگاهی نسبت به ارزش‌های مشترک سایر مذاهب احترام و دوستی را توامان رعایت کنند.

ورزش بهترین بهانه برای حفظ پیوندها

سیمونز رئیس انجمن آشوریان ارومیه هم گفت: آشوریان با پیشینه تاریخی خود نقش فعالی در پیوند فرهنگی داشته و در کنار هموطنانمان در ادیان مختلف در ایران صلح و دوستی پایدار حضور دارند.

وی افزود: ورزش بهترین بهانه برای حفظ پیوندهاست و امروز بیستمین دوره جشنواره با روح دوستی بین جوانان آشوری رقابت‌هایی ورزشی با روح جوانمردی را برگزار خواهندکرد.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات که با حضور شارلی انویه تکیه نماینده آشوریان و کلدانی‌ها در مجلس، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، سجاد بیرامی مدیر کل ورزش و جوانان و محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولین استانی و هموطنان آشوری حضور داشتند.

در آیین افتتاحیه این جشنواره و بعد از رژه تیم‌های حاضر، سوگندنامه مسابقات قرائت و یک کبوتر بصورت نمادین به نشانه صلح آزاد شد ضمن اینکه مشعل بازی‌ها نیز بطور رسمی روشن شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!