3

انتقاد بی‌سابقه اسقف‌های کاتولیک شرقی از اظهارات پاپ در مورد جنگ اوکراین

  • کد خبر : 54490
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
انتقاد بی‌سابقه اسقف‌های کاتولیک شرقی از اظهارات پاپ در مورد جنگ اوکراین
اسقف‌های کلیسای کاتولیک شرق در اوکراین رسماً از اظهارات پاپ فرانسیس در مورد روسیه و جنگ اوکراین انتقاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اسقف های کاتولیک شرقی اوکراین صراحتاً پاپ فرانسیس به پاپ فرانسیس گفتند که برخی از اظهارات او در مورد روسیه باعث ناراحتی شدید شده و مسکو برای توجیه یک «ایدئولوژی قاتل» از آنها استفاده می کند.

در بیانیه ای که به دلیل صراحتش قابل توجه بود، اسقف‌ها گفتند که جلسه دو ساعته آنها با پاپ در واتیکان یک گفتگوی صریح بود.

به نظر می‌رسد اظهارات پاپ فرانسیس در یک جلسه غیررسمی در مورد تزارها خبرساز شده است. پاپ در یک کنفرانس ویدئویی در 25 اوت نزد کاتولیک های جوان روسی از تزارهای گذشته پیتر اول و کاترین دوم – که هر دو قلمرو روسیه را گسترش دادند – صحبت کرد و به شنوندگانش گفت که این تزارها وارثان امپراتوری بزرگ روسیه هستند.

این اظهارات باعث سروصدا در اوکراین شده و ناراحتی اسقف‌ها را هم سبب شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، میراث دو پادشاه روسیه را در توجیه تهاجم خود به اوکراین و الحاق برخی از اراضی این کشور مورد استناد قرار داده است به طوریکه کرملین از این اظهارات استقبال و پاپ را به خاطر دانسته‌هایش از تاریخ روسیه تحسین کرد.

در بیانیه اسقف های اوکراین آمده است که رهبران درد، رنج و ناامیدی مردم اوکراین را در مورد اظهارات پاپ بیان کردند. در بیانیه اسقف ها آمده است که آنها به پاپ گفته اند که برخی از بیانیه ها و ژست های «سریر مقدس و حضرت عالی برای مردم اوکراین که در حال حاضر در مبارزه برای عزت و استقلال خود خونریزی دارند، دردناک و دشوار است».

گفتنی است پاپ از زمان آغاز جنگ اوکراین همواره این جنگ را محکوم کرده و حتی ملت اوکراین را ملتی شهید خوانده اما اوکراینی‌ها او را متهم می‌کنند هیچگاه به طور مستقیم پوتین را به خاطر به راه انداختن این جنگ محکوم نکرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!