0

افول چشمگیر مسیحیت در آمریکا ادامه دارد/ بی‌دین‌ها در سال ۲۰۵۵ اکثریت می‌شوند

  • کد خبر : 48618
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
افول چشمگیر مسیحیت در آمریکا ادامه دارد/ بی‌دین‌ها در سال ۲۰۵۵ اکثریت می‌شوند
در سال ۱۹۷۲، نود درصد آمریکایی ها خود را مسیحی می دانستند، اما این رقم اکنون به ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اوضاع در آمریکا برای کشیشان و تعداد پیروان دین مسیحیت خوب پیش نمی رود. طبق گزارش سازمان غیرانتفاعی «لایفوِی ریسِرچ» در حالی که در سال ۲۰۱۴، ۳۷۰۰ کلیسای پروتستان بسته شدند، تا سال ۲۰۱۹ این رقم به ۴۵۰۰ کلیسا رسیده است. بسیاری از جمعیت مذهبی گرداننده کلیساها در آمریکا دیگر توان پرداخت صورتحساب های خود را نداشته و به اجبار کلیساهای خود را تعطیل می کنند. در سال ۱۹۷۲، ۹۰ درصد آمریکایی ها خود را مسیحی لقب می دادند اما اکنون فقط ۶۴ درصد این کار را انجام می دهند. البته کاهش دینداری در آمریکا چیز جدیدی نیست اما داده‌های تازه منتشر شده نشان می‌دهد که فرقه های مختلف دین مسیحیت بیشترین شاهد کاهش پیروان را در این کشور داشته است.

هر ده سال یکبار انجمن آمار نهادهای مذهبی آمریکا تعداد اعضای کلیساهای این کشور را محاسبه می کند. این انجمن همچنین در حرکتی چشمگیر می تواند خیل عظیم اطلاعات از صدها دین و هزاران فرقه موجود در آمریکا را جمع آوری کند. اکنون ارقام مربوط به سرشماری سال ۲۰۲۰ این انجمن در دسترس قرار گرفته و آمار آن هشداری جدی را به فرقه های مربوط به مسیحیت ارسال می کند. عضویت در کلیساهای قدیمی مربوط به مسیحیت از جمله مانند متدیست‌ها، لوتریان و اسقفی‌ها، با سرعتی نگران‌کننده در آمریکا در حال کاهش است. در حالی که از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۲۰ زمانی که کل جمعیت ایالات متحده شاهد رشد ۷.۵ درصدی بوده، تعداد آمریکایی های معتقد به یک مذهب ۱۰.۶ میلیون نفر یا ۷ درصد افزایش یافته، اما در این میان تعداد پیروان اسقفی ها و متدیست ها هر کدام ۱۹٪ کاهش و لوتری ها ۲۵٪ کاهش را نشان می دهد. پرسبیتریان نیز که یک گروه پروتستانی هستند که یکی از اهداف اصلی آن نکوهش مراسمات پر زرق و برق است، تقریباً ۱ میلیون یعنی ۴۰ درصد پیروان خود را از دست داده که بیشترین میزان کاهش را داشته است.

در این میان پیروان کلیسا رونده مسیحیان انجیلی کمترین میزان کاهش را داشته است. کنوانسیون باپتیست جنوبی، بزرگترین و تأثیرگذارترین گروه انجیلی آمریکا، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، فقط ۱۱ درصد کاهش پیرو داشته، علیرغم اینکه در این مدت درگیر رسوایی های مختلفی شده است. در میان ۵۰ فرقه بزرگ مذهبی در آمریکا، مسیحیان انجیلی شش نفر از ده فرقه مسیحیت را تشکیل می دهند که سریع ترین رشد را دارند. وضعیت رشد در کلیسای اصلی پروتستان شاهد رشد صفر بوده اما برخی از گروه های مسیحیت به سرعت رشد کردند که در این میان کلیساهای مسیحی غیر فرقه ای ۹ میلیون عضو جدید را در دهه گذشته جذب کردند که افزایش ۷۲ درصدی در تعداد اعضای آن ها بوده است. کاتولیک ها نیز ادعا می کنند که با وجود بستن بیش از ۱۱۰۰ کلیسای خود، نزدیک به ۳ میلیون عضو جدید به دست آورده اند که به معنی افزایش ۵ درصدی می باشد. از نظر جغرافیایی، ایالت‌هایی که بیشترین سهم کاتولیک‌ها و پروتستان‌های اصلی را دارند، بیشترین کاهش را در پیروان مذهبی به صورت کلی را نیز رقم زده اند.

اما مشکل کاهش چشمگیر پیروان برای قدیمی ترین کلیساهای آمریکا چیست؟ یک دلیل آن می توان سن بالای پیروان آن ها باشد. طبق داده‌های منتشر شده اخیر، اکثریت مسیحیان در جریان اصلی این دین بالای ۵۰ سال و یک سوم آنها بالای ۶۵ سال سن دارند، و فقط از هر ده نفر یک نفر زیر ۳۰ سال سن دارد. این باعث می شود که نرخ مرگ و میر در میان این افراد زیاد بوده و فرد جدید نتواند خیلی سریع جایگزین آن ها شود.

دلیل دیگر نیز بر طبق یافته ها این است که بیش از یک سوم آمریکایی‌های بین ۳۰ تا ۳۹ سال که در خانواده‌های مسیحی بزرگ شده‌اند، دیگر هویت خود را با ایمان به این دین نمی بینند، و تنها ۲۰ درصد از جوانان جدید خارج از چنین خانواده هایی، مذهبی می شوند که میزان خروجی ها از دین را در سطح گسترده تری نسبت به ورودی های جدید نشان می دهد. این مشکل در سال های اخیر حتی بدتر شده است. در سال ۱۹۹۰ تنها یک نفر از هر ۱۰ بزرگسال بین ۳۰ تا ۳۴ سال که در خانواده های مسیحی بزرگ شده بودند، از دین خارج می شدند اما از آن زمان تاکنون این رقم سه برابر شده است.

اگر این روندها ادامه یابد، افراد غیرمذهبی در آمریکا می توانند در سال ۲۰۵۵ به گروه اکثریت در جامعه آمریکا تبدیل شوند. این نگرانی در میان مبلغان مذهبی در ایالت متحده به وجود آمده که چه راهکاری می توانند برای کم کردن روند خروج مردم از دین پیدا کرده و در صورت اکثریت شدن افراد بی دین در این کشور، آن ها چه خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!