0

اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه خواستار آتش بس در جنگ اوکراین شد؛ پوتین موافقت کرد

  • کد خبر : 43934
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰:۳۱
اسقف کلیسای ارتدوکس روسیه خواستار آتش بس در جنگ اوکراین شد؛ پوتین موافقت کرد
رهبر معنوی کلیسای ارتدوکس روسیه خواستار آتش بس در اوکراین در کریسمس شد. پوتین نیز موافقت و اعلام آتش‌بس موقت کرد. کریسمس این هفته توسط هر دو کشور جشن گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاتریارک کریل، اسقف کلیسای ارتدکس روسیه، خواستار آتش بس در اوکراین در کریسمس این شاخه از مسیحیت شد.

کریل 75 ساله که یکی از ستون‌های مذهبی دستگاه حاکم بر روسیه است که از ارزش‌های مذهبی محافظه‌کارانه دفاع کرده و از جنگ کرملین در اوکراین حمایت کرده است.

کریل در این بیانیه گفت: من، کریل پاتریارک مسکو و کل روسیه، از همه طرف‌های درگیر در درگیری‌های داخلی میخواهم در ایام کریسمس از ساعت 12:00 روز 6 ژانویه تا ساعت 00:00 روز 7 ژانویه آتش‌بس برقرار کرده تا مردم بتوانند در مراسم شب کریسمس و در روز میلاد مسیح شرکت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد از ساعت ۱۲:۰۰ روز ۶ ژانویه تا ساعت ۰۰:۰۰ روز ۷ ژانویه در اوکراین آتش‌بس برقرار خواهد بود.

رئیس‌جمهور روسیه گفت دلیل این تصمیم آن است که به مسیحی‌های ارتودوکس اجازه داده شود در مراسم کلیسا شرکت کنند. کرملین از اوکراین هم خواست اعلام آتش‌بس کند.

اوکراین به اقدام روسیه در اعلام آتش‌بس موقت یکجانبه واکنش نشان داد و آن را «ریاکارانه» توصیف کرد.

آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد «اصطلاحاً آتش‌بس روسیه» نه آزادی و نه امنیت به ارمغان نخواهد آورد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.