7

اتحاد و همبستگی بین مسلمانان با سایر ادیان

  • کد خبر : 313
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۷:۵۳
اتحاد و همبستگی بین مسلمانان با سایر ادیان

یکی از رهبران اسلامی آمریکا، مقابله با اسلام هراسی و زدودن تصورات غلط از اسلام ، همبستگی با سایر ادیان و آموزش را از ماموریت های اصلی مرکز اسلامی تازه افتتاح شده در دیترویت عنوان کرد.

امام حسن قزوینی، از رهبران اسلامی شیعه در آمریکا اعلام کرد که برنامه های بزرگی برای مرکز اسلامی تازه افتتاح شده در «دیترویت» دارد.

وقتی کلیسای «باپتیست» خریداری شد، طرح اولیه برداشتن نمیکت های آن بود اما آقای قزوینی مخالفت خود را اعلام کرد و گفت که نگه داشتن این نیمکت ها شیوه ای برای نشان دادن همبستگی با مسیحیان و پیروان آن است.

او در سخنرانی که در اتاق کنفرانس مرکز اسلامی جدید «دیترویت» ایراد کرد،گفت: ما این پیام را به بازدیدکنندگان غیر مسلمان و دوستان خود به ویژه مسیحیان می دهیم که با آنها همبستگی داریم.

قزوینی همچنین گفت:ما از همان نیمکت هایی استفاده می کنیم که شما روی آن می نشستید و از محلی پیام خود را می دهیم که کشیش شما صحبت می کرد، پیام هایی که شبیه هم هستند.

وی خاطر نشان کرد که اختلافات میان مسلمانان و مسیحیان چندان بزرگ نیست و می توان به راحتی آنها را حل کرد. این رهبر اسلامی در ادامه گفت:سازش و اتحاد با مسیحیان،یهودیان و دیگران هیچ وقت تا این اندازه دارای اهمیت نبوده است. صحبت های رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه اسلام از آمریکا متنفر است و تحقیقاتی که نشان می دهد اکثر آمریکایی ها دیدگاه منفی در مورد اسلام دارند لزوم این همبستگی را بیشتر می کند.

او آموزش را از ماموریت های اصلی مرکز اسلامی آمریکا در حومه دیترویت دانست که دارای یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین جوامع عربی-اسلامی در خارج از خاورمیانه است.

امام حسن قزوینی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری گردهمایی های مختلف میان ادیان ،ترس ها و تصورات غلطی که درباره اسلام وجود دارد،زدوده شود.

سال آینده نیز قرار است این مرکز یک حوزه علمیه راه اندازی کند تا نسل جدیدی از رهبران اسلامی برای فهماندن بهتر اسلام به غیر مسلمانان در غرب تربیت شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!