4

موبد زرتشتیان اصفهان: «گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک» از اشتراکات ادیان الهی است

  • کد خبر : 37452
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
موبد زرتشتیان اصفهان: «گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک» از اشتراکات ادیان الهی است
موبد زرتشتیان اصفهان گفت: چکیده و اشتراکات همه ادیان، قرآن، تورات، انجیل و اوسطا در سه واژه «گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک» معنا پیدا می‌کند. آرزو می‌کنیم همه انسان‌ها نه در شعار بلکه در عمل به این واژه‌ها عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، موبد بهزاد نیک دین، موبد زرتشتیان اصفهان پنجم مردادماه در دیدار از نمایشگاه روایت تبلیغ، اظهار کرد: آرزو می‌کنیم سر درب سازمان ملل اندیشه نیک، گفتار نیک و کردار نیک را بیان کنند تا سیاستمداران اصول خود را بر این سه اصل پایه گذاری کنند. آن زمان جامعه جهانی به سمت سعادت و تعالی خواهد رفت.

به گفته وی، در حال حاضر جایگاه ستم‌دیده و مقدسی هستیم، جایگاهی که شهدا از جان خود گذشتند تا ما بتوانیم این‌گونه در امنیت و با کمال دوستی، آزادی و وحدت با اعتقادات گوناگون زندگی کنیم.

موبد زرتشتیان اصفهان با بیان اینکه ما ایرانیان چه بخواهیم و چه نخواهیم دو بینش و هویت و فرهنگ را به یدک می‌کشیم، اضافه کرد: یک هویت فرهنگ و بینش ایرانی و یکی اسلام ایرانی است. اسلام برگرفته از فرهنگ ایرانی است و ما اسلام وهابیت را باور نداریم. آریوبرزن‌، آرش کمانگیر، بابک خرمدین، عباس دوران، سردار قاسم سلیمانی، حسین فهمیده، همت و کاظمی را داشتیم که خونشان در هم تنیده بود تا ما با آرامش و در آزادی کامل امروز حرف‌هایمان را به گوش جهانیان برسانیم.

نیک دین خاطر نشان کرد: آنهایی که به حقوق بشر و سازمان ملل می‌نازند باید بدانند ما سه هزار سال پیش این‌ها را داشتیم و برترین و بهترین حقوق بشر کوروش بزرگ بود.

موبد زرتشتیان یادآور شد: آرزو می‌کنیم وحدت و هماهنگی در ادیان توحیدی روزبه‌روز افزایش یابد و ما ایرانیان به جایگاه واقعی خود برسیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!