9
موبد خورشیدیان:

ظهور منجی، ایده آل تمام بشر است، حتی منتقدانش به آن امیدوارند

  • کد خبر : 16256
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
ظهور منجی، ایده آل تمام بشر است، حتی منتقدانش به آن امیدوارند
موبد خورشیدیان گفت: نمی توان منکر رستاخیر نهایی جهان شد و افراد از هر دین و مذهبی به این موضوع اعتقاد دارند، حتی منتقدان این تفکر به آن امیدوار هستند چرا که این مسأله ایده آل بشریت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، موبد اردشیر خورشیدیان، رهبر دینی زرتشتیان ایران امروز در همایش اندیشه منجی گرایی که با موضوع «منجی در دین زرتشت» سخن می گفت، اظهار کرد: منجی در همه ادیان یکسان است اما با نام های مختلف شناخته می شود.

وی تصریح کرد: ما زرتشتیان او را «سوشیانت» می نامیم به معنای سودرسان ترین انسان معنوی که سرشار از اخلاق نیکو است و می خواهد با آموزش مراحل تعالی و تکامل ما را به سوی بالاترین مقام (اهورامزدا) برساند؛ چیزی که حقیقت مطلق و آفریننده کل است.

موبد خورشیدیان ادامه داد: سوشیانت که یک انسان آرمانی به شدت دانا، به شدت پاک و با وجدان است، زمانی ظهور می کند که بستر فراهم شده باشد یعنی ما به اندازه ای به دانش و وجدانیات قوی مجهز شده باشیم تا بتوانیم ایشان را در گسترش نیکی و راستی و از بین بردی تباهی ها کمک و یاری کنیم.

رئیس انجمن موبدان ایران عنوان کرد: «گاتها» همچون سایر کتب آسمانی اصول و مقررات دین را مشخص کرده است تا انسان با پیروی از آنها مراحل تکامل را پیموده و به معنویتی که حقیقت مطلق و اهورا (هستی بخش) است، برسد.

وی با تأکید بر اینکه حقیت «دین» نیز نزد همه مذاهب یکسان است، افزود: سخنان گاتها تماما براساس حقیقت است و آخرین دانش روز هم آن را اثبات کرده مثل تمام حقایقی که در تمام ادیان وجود دارد و یکسان است اما درک ما از حقیقت نسبی است؛ چرا که هوش بشر در عین اینکه توانایی های بسیار دارد، محدود است و نمی تواند به درک کامل از هستی برسد.

رئیس انجمن موبدان تهران خاطرنشان کرد: نمی توان منکر رستاخیر نهایی جهان شد بالاخره روزی فرا می رسد که منجی موعود برای اقامه عدل و داد و نجات بشر از گرفتاری ها ظهور می کند و افراد از هر دین و مذهبی به این موضوع اعتقاد دارند، حتی منتقدان این تفکر به آن امیدوار هستند چرا که این مسأله ایده آل بشریت است.

جنگ و خونریزی از سوی منجی با عقلانیت سازگار نیست

موبد خورشیدیان بیان کرد: برخی معتقدند منجی وقتی می آید شمشیرکشی می کند، جنگ و خونریزی راه می اندازد در حالی که  هیچ عقل سلیمی نمی تواند این را بپذیرد.

موبد خورشیدیان در ادامه سخنانش به کمال انسان در زرتشت پرداخت و عنوان کرد: اولین گام برای رسیدن به تکامل شناخت خود است یعنی انسان به جایی برسد که بداند از نظر فیزیکی جسم و روان او در جهان هستی مثل ندارد و موجودی برتر از انسان آفریده نشده است البته به شرطی اشرف مخلوقات است که از تمام نیروهایش در راه رسیدن به عرفان بهره ببرد و خداگونه شود.

رهبر دینی زرتشتیان ایران عنوان کرد: اشوزرتشت در گاتها فرموده «انسان آفریده اخلاق است». در واقع خداوند به انسان قدرتی داده که می تواند به تمام فضائل اخلاقی دست پیدا کند بنابراین زمانی که منجی ظهور می کند او به تمام اصول انسانی و اخلاق نیکو دست یافته است.

موبد خورشیدیان با تأکید بر اینکه همه ما معتقد به ظهور منجی هستیم، ابراز کرد: هر چند زمان ظهور منجی موعود معلوم نیست اما ما باید تلاش کنیم بستر ظهورش را کنیم و در نهایت با استفاده از آنچه خدا در اختیار ما نهاده به خدای یکتا برسیم.

یادآور می شود، همایش «اندیشه منجی گرایی» از سوی گروه پژوهشی پویافکر در بستر اینستاگرام از صبح امروز در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=16256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!