3
پاپ فرانسیس:

رهبران ادیان نقش مهمی در ترویج صلح دارند

  • کد خبر : 39137
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
رهبران ادیان نقش مهمی در ترویج صلح دارند
رهبر کاتولیک‌های جهان در کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان گفت: رهبران ادیان نقش مهمی در ترویج صلح دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود در هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در کاخ استقلال پایتخت این کشور، اظهار داشت: برادران و خواهران، من اینگونه به شما سلام می‌کنم. به نام برادری که ما را به هم پیوند می‌دهد، زیرا پسر و دختر از یک آسمان هستند.

وی افزود: ما در سرزمینی هستیم که قرن‌هاست کاروان‌های بزرگ از آن عبور کرده‌اند. در این مکان‌ها، به لطف جاده ابریشم، بسیاری از داستان‌ها، ایده‌ها، باورها در هم تنیده شدند. بگذار قزاقستان بار دیگر به سرزمین ملاقات بین کسانی که از یکدیگر دور هستند تبدیل شود. اجازه دهید با تشکر از او راه جدیدی برای ملاقات‌ها بر اساس روابط انسانی احترام، صداقت باز کند. راه جدیدی از برادری که در آن به دنیا خواهیم رفت.

پاپ فرانسیس تأکید کرد: بیایید به همه نزدیکتر باشیم، مخصوصاً آنها که پشت سر مانده‌اند. به حاشیه نشینان، ضعیف ترین و فقیرترین اقشار جامعه به کسانی که در سکوت رنج می‌برند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در عین حال، گفت: به دلیل فقر است که همه گیری‌ها و سایر بدبختی‌های بزرگ گسترش می‌یابد. اما امروزه بزرگترین عامل خطر همچنان فقر است. در این مناسبت، ابایی حکیمانه خاطرنشان کرد: آیا کسانی که از گرسنگی می‌میرند، می‌توانند ذهن روشنی داشته باشند و در درس‌های خود اهتمام داشته باشند؟ فقر و نزاع باعث ایجاد خشونت و طمع می‌شود. در حالی که نابرابری و بی عدالتی بیداد می کند، جلوگیری از ویروس‌های بدتر از کووید – نفرت، خشونت، تروریسم – غیرممکن است.

ادیان و صلح

وی یادآور شد: با این حال می‌بینیم که حتی روزهای ما با طاعون جنگ، فضای درگیری‌های ناامیدکننده، ناتوانی در برداشتن یک گام به عقب و رسیدن به سوی دیگری مشخص شده است. ما به یک تماس، یک فشار نیاز داریم و ای برادران و خواهران، باید از طرف ما باشد.

پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: اگر خواهان دنیایی آرام هستیم که پیروان همه ادیان و مذاهب بتوانند با آرامش و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند، باید ریشه‌های خشونت و افراط‌‌گرایی خشکانده شود.

بنابر اعلام این خبر، کنگره هفتم رهبران ادیان جهانی و سنتی، (۲۲ تا ۲۴ شهریورماه) با حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، کریل اسقف اعظم روسیه، ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه و الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ج.ا.ایران  و سایر نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!