6
پاپ قبطی های مصر:

ایده دین ابراهیمی ایده ای سیاسی و به کلی مردود است

  • کد خبر : 26986
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
ایده دین ابراهیمی ایده ای سیاسی و به کلی مردود است
پاپ قبطی های مصر تاکید کرد که ایده موسوم به «دین ابراهیمی» ایده ای سیاسی و به کلی مردود و غیرقابل قبول است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از القدس العربی، پاپ توادروس دوم که در گفتگو با شبکه یک تلویزیون مصر اظهار کرد: قبل از ایده دین ابراهیمی که یک ایده سیاسی است نیز ایده هایی وجود داشت نظیر اینکه ادیان مانند رنگ ها هستند که می توان آنها را تغییر داد در حالی که این چیزی است که با ایده دین تناسبی ندارد و هر دو به کلی مردود و غیرقابل قبول هستند.

وی بدون اینکه نامی از کسی ببرد، افزود: کسانی که این گونه می اندیشتند، معتقدند که ادیان آسمانی یهودیت، مسیحیت و اسلام براساس تاریخ منشأشان حضرت ابراهیم(ابوالانبیاء) است لذا همانند غربی ها گفتند که به آن بازمی گردیم و اختلافات را حذف می کنیم اما چنین ایده ای در شرق غیرقابل قبول است.

پاپ یادآور شد: خاورمیانه مهد ادیان است و این ایده در واقع محصول نوعی تفکر سیاسی است که هدف از آن شکستن اصول ثابت هر دینی است در حالی که این اصول حافظ موجودیت و هویت انسان است در نتیجه آنچه غرب ندای آن را سر می دهد، غیرقابل قبول است.

پیش از این شیخ احمد الطیب شیخ الازهر نیز در سخنانی ایده موسوم به دین ابراهیمی را که هدف ادغام ادیان یهودیت، مسیحیت و اسلام را دنبال می کند، رد کرده بود.(جزئیات بیشتر)

او گفته بود که چنین ادعایی مانند جهانی شدن، اخلاق جهانی و نظیر آن است و هرچند در ظاهر منادی وحدت انسانی است اما در واقع دعوت به مصادره آزادی های عقیده، ایمان و انتخاب است.

روزنامه الاهرام مصر پیشتر در این باره نوشته بود که اولین کسی که اصطلاح «دین یکپارچه» و دین ابراهیمی را برای اهداف سیاسی محض به کار برود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بود که آن را در واکنش به روابط امارات و اسرائیل برای اولین بار به کار برد و توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را توافق ابراهیمی خواند.

گفته می شود، هدف از به کار بردن این اصطلاح، ترویج عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=26986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.