0

گزارش گاردین از ممنوعیت ورود علمای شیعه به آمریکا

  • کد خبر : 47643
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
گزارش گاردین از ممنوعیت ورود علمای شیعه به آمریکا
روزنامه گاردین در گزارشی با بیان موارد متعدد از موانع ورود و خروج علمای شیعه در آمریکا، این اقدام آمریکایی‌ها برای مقابله با علمای شیعه را یک روند عادی در این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روزنامه گاردین به نقل از محمدعلی نقوی، یکی از بنیانگذاران و رئیس انجمن وکلای مسلمانان آمریکا (AMBA) می نویسد: انجمن وکلای مسلمانان آمریکا عدم پذیرش یا ابطال روادید بیش از 50 عالم شیعه را در دهه گذشته ثبت کرده است. برخی از آنها در حالی که قصد سوار شدن به یک پرواز به مقصد ایالات متحده را داشتند از ورود منع شدند، برخی پس از ورود به کشور از ورود منع و علیرغم داشتن ویزای معتبر مجبور به بازگشت شدند – و برخی هنوز در بلاتکلیفی در روند اداری هستند که گاهی تا 9 سال نیز ادامه داشته است.

عابد ایوب، مدیر اجرایی ملی کمیته ضد تبعیض آمریکایی-عربی (ADC) به گاردین گفت: «این کار بر روی اعمال و مناسک مذهبی مسلمانان شیعه در ایالات متحده اثر گذاشته چرا که شیعیان نمی توانند از حضور علمای خود در این کشور بهره‌مند شوند.

هیچ دلیل محکم و قانونی برای این برخورد با عالمان شیعه در آمریکا وجود ندارد و تنها دلیلی که آمریکایی‌ها بیان کرده‌اند صرفا مشکوک بودن به شیعیان است!

برخی معتقدند این موضوع به تیراندازی در سن برناردینو در سال 2015 بازمی‌گردد که در آن، تیراندازان با داعش بیعت کرده بودند. به دنبال آن دولت اوباما قانون بهبود برنامه لغو روادید و پیشگیری از سفر تروریستی در سال 2015 را تصویب کرد که طی آن شهروندان ۳۸ کشوری که بدون ویزا به آمریکا سفر می‌کردند اگر در پنج سال گذشته به سوریه، عراق یا کشورهای حامی تروریسم از نظر وزارت خارجه آمریکا (ایران، سودان و سوریه) سفر کرده باشند، نمی‌توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!