0

چند خبر از دنیای مسلمانان

  • کد خبر : 50117
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
چند خبر از دنیای مسلمانان
درخواست نمایندگان احزاب آمریکا برای اعطای پناهندگی به مسلمانان اویغور، ارائه لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی به کنگره آمریکا، تاریخ‌سازی بانوان هندی در حج و امضای منشور حمایت از بازیکنان مسلمان در تیم انگلیسی عناوین اخبار امروز مسلمانان است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک گروه از نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اند که هدف آن درخواست دادن اولویت برای اعطای پناهندگی به مسلمانان اویغور چین است.

گروهی که این قانون را معرفی کرد شامل جنیفر وکستون، نماینده دموکرات ویرجینیا، ماریا الویرا سالازار، جمهوری خواه از فلوریدا، گریگوری میکس، نماینده دموکرات از نیویورک، و دان بائر و جری کونولی، دو دموکرات از ویرجینیا می‌شود.

در این طرح تصریح شده است اویغورها و سایر گروه‌های قومی که توسط دولت چین مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، برای دریافت پناهندگی در اولویت دوم قرار می‌گیرند. امری که به توانایی آن‌ها برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده سرعت می‌بخشد.

کسانی که این قانون شامل آن‌ها می‌شود، کمک‌های بشردوستانه ویژه‌ای دریافت کرده و در زمینه اسکان مجدد و روند پناهندگی در ایالات متحده کمک دریافت خواهند کرد.

این قانون همچنین به دنبال محافظت از پناهندگان اویغور است که به خارج از چین گریخته‌اند. برای این منظور اولویت تلاش‌های دیپلماتیک ایالات متحده برای اعمال فشار بر کشورهایی است که تلاش می‌کنند اویغورها را به چین بازگردانند.

ارائه لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی به کنگره آمریکا

سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا  «لایحه مبارزه با اسلام‌هراسی در جهان»  را برای دومین بار به کنگره ایالات متحده ارائه کردند. این اقدام در واکنش به افزایش نگران‌کننده موارد  اسلام‌هراسی در سراسر جهان انجام شده است.

براساس بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد ایلهان عمر، نماینده مینه سوتا، کوری بوکر، سناتور نیوجرسی و یان شاکووسکی، نماینده ایلینوی، این لایحه را امضا کردند.

لایحه ارائه‌شده به کنگره، وزارت امور خارجه این کشور را ملزم به تعیین یک نماینده ویژه برای نظارت و مبارزه با اسلام‌هراسی می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این کشور همچنین یک استراتژی جامع برای رهبری ایالات متحده در مبارزه با اسلام‌هراسی در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد. گفته می‌شود ۲۱ نماینده کنگره از این لایحه حمایت می‌کنند.

تأیید حضور بالاترین مقام مسلمان در دولت آمریکا از سوی سنا

مجلس سنا روز پنجشنبه با ۵۴ رأی موافق در برابر ۴۲ رأی مخالف، با حضور دلاور سید در دولت موافقت کرد و به بیش از دو سال تأخیر در معرفی این مقام دولتی در کنگره پایان داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ سید را نامزد کرد اما پس از مخالفت جمهوری خواهان همه چیز متوقف شد. بایدن در سال ۲۰۲۳ دوباره او را نامزد کرد.

اداره مشاغل کوچک ایالات متحده (SBA) یکی از سازمان‌های مستقل حکومت فدرال ایالات متحده است که از کارآفرینان و مشاغل کوچک حمایت می‌کند. سازمان‌های مستقل حکومت فدرال ایالات متحده سازمان‌هایی هستند که خارج از وزارتخانه‌های قوه مجریه فدرال (آنها که یک وزیر کابینه در راس آنها قرار دارند) و دفتر اجرایی رئیس‌جمهور فعالیت می‌کنند.

سید در پاکستان به دنیا آمده و یک کارآفرین مستقر در کالیفرنیاست که حوزه کاری وی با نرم افزار، مراقبت‌های بهداشتی و هوش مصنوعی مرتبط است. در دوران دولت اوباما، سید نقش فعالی در پیشبرد برنامه جهانی کارآفرینی وزارت امور خارجه داشت.

تاریخ‌سازی بانوان هندی در حج

برای اولین بار در تاریخ، زائران زن هندی با هواپیمایی که به طور کامل مسافران و کادر پرواز آن را زنان تشکیل می‌داد، ‌وارد عربستان سعودی شدند.

مقامات هندی روز جمعه اعلام کردند که یک پرواز از ایالت کرالا در جنوب هند که حامل حجاج بوده است به مقصد عربستان سعودی تاریخ ساز شده است. پرواز ایر ایندیا اکسپرس از کالیکود پنجشنبه شب با ۱۴۵ زائر وارد جده شد به دلیل اینکه تمام مسافران،‌ خلبان و خدمه پرواز آن زن بودند مورد توجه قرار گرفت.

این هواپیما توسط سروان کانیکا مهرا، افسر اول گاریما پاسی و چهار خدمه کابین اداره می‌شد.

مسافران این پرواز ویژه بخشی از گروه ۴۰۰۰ زائر زن هندی هستند که امسال به تنهایی به شهرهای مکه مکرمه و مدینه می‌روند.

هند سیاست حج خود را پس از تصمیم سال گذشته عربستان سعودی برای لغو قانونی که زائران زن را ملزم به همراهی یک محرم یا ولی مرد می‌کرد، تغییر داد.

امضای منشور حمایت از بازیکنان مسلمان در تیم انگلیسی

باشگاه کریکت یورکشایر کانتی در انگلیس منشوری را برای حمایت از اعضای مسلمان این تیم در پی مناقشه بر سر نژادپرستی امضا می‌کند.
به گزارش ایکنا به نقل از The National، این اقدام بعد از آن صورت گرفت که بازیکن سابق این تیم به نام عظیم رفیق در مورد قلدری و نژادپرستی برخی از هم تیمی‌ها علیه خود صحبت کرد.

پرونده عظیم رفیق به تغییرات عمده در رهبری باشگاه منجر شد. یکی از این تغییرات، شامل همکاری با نجوم اسپرت (Nujum Sports) است، گروهی که به دنبال به چالش‌کشیدن باشگاه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش حمایت از ورزشکاران و زنان مسلمان است.

در حال حاضر یورکشایر کانتی در منشور ورزشکاران مسلمان نجوم ثبت نام کرده است.

در این منشور ۱۰ نکته وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد فضاهای بدون الکل از جمله در جشن‌ها، فراهم‌کردن مکان مناسب برای اقامه نماز، غذای حلال و اسکان کارکنان و بازیکنان روزه ‌دار در ماه رمضان اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.