1

چند خبر از اسلام ستیزی در اقصی نقاط دنیا

  • کد خبر : 48775
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
چند خبر از اسلام ستیزی در اقصی نقاط دنیا
تخریب دفتر نماینده مسلمان کنگره آمریکا، سخنرانی رئیس حزب دموکرات سوئد، جلوگیری صهیونیست‌ها از پخش اذان در حرم ابراهیمیی از جمله عناوین اخبار اسلام ستیزی در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پس از تخریب دفتر ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا، مقامات مسئول مظنون به آتش‌زدن مساجد در مینیاپولیس را به دست داشتن در این خرابکاری متهم کردند.

طبق بیانیه دادستانی منطقه مینه سوتا، جکی رام لیتل ۳۶ ساله، یکشنبه گذشته توسط پلیس «بلو ایرث» دستگیر شده است و به گفته برایان اوهارا، رئیس پلیس شهر، این اقدامات تلاشی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه مسلمانان آمریکا است.

پس از آتش‌سوزی در ۲۳ و ۲۴ آوریل و صدور حکم بازداشت جکی رام، او اکنون با اتهام آتش‌سوزی درجه دوم مواجه است.

بر اساس اسناد دادگاه، جکی رام در اعترافات خود اعلام کرده است که دفتر یک نماینده کنگره را تخریب کرده است و اگرچه نام این نماینده ذکر نشده، اما ایلهان عمر نماینده نماینده مسلمان کنگره تصریح کرده که تنها دفتر وی تخریب شده است.

پیشتر دو مسجد در شهر مینیاپولیس آمریکا هدف حمله قرار گرفتند. این آتش‌سوزی‌ها تنها چند هفته پس از آن رخ داد که مینیاپولیس به اولین شهر بزرگ ایالات متحده تبدیل شد که اجازه می‌دهد صدای اذان مسلمانان پنج بار در روز در طول سال از بلندگوهای مساجد پخش شود.

گزارش شورای روابط آمریکایی اسلامی ( CAIR) با عنوان «گزارش حقوق مدنی ۲۰۱۸»، ۱۴۴ حادثه ضد مساجد را در سال ۲۰۱۷ ثبت کرد که ۵۷ مورد آن جرایم ناشی از نفرت بوده است.

اظهارت ضداسلامی رئیس حزب دموکرات سوئد

جیمی اوکیسون رئیس حزب دموکرات سوئد در سخنانی اسلام و هویت سوئدی را جدای از هم توصیف کرد و مدعی شد که التزام به اسلام به عنوان یک دین و ارزش‌های آن، با ارزش‌های سوئد و با قانون اساسی و قوانین این کشور مغایرت دارد و بنابراین یک مسلمان متعهد نمی‌تواند سوئدی باشد.

این سیاستمدار راستگرای سوئدی مدعی شد: رشد قابل توجه اقلیت مسلمان در سوئد طی چند سال اخیر مشکلاتی را به همراه خود ایجاد کرده است. اگر سیستم اجتماعی را بپذیرید که در آن اسلام جزئیات زندگی شما را به جای قوانین سوئد تعیین کند، به نظر من شما سوئدی نیستید.

رهبر حزب دست راستی دموکرات سوئد خواستار ایجاد انگیزه‌هایی برای جذب افراد در جامعه و تشویق آنها به ترک فرهنگ خود برای تبدیل شدن به بخشی از جامعه اکثریت سوئد شد.

سخنان اوکیسون به عنوان بخشی از کمپین حزب دست راستی اوست که مواضع آن بر مهاجران و مسلمانان متمرکز است و در آن بر مقابله با آنچه که اسلامی شدن جامعه سوئد می‌دانند، پرداخته می‌شود.

مقدسات اسلامی و مسیحی

جلوگیری صهیونیست‌ها از پخش اذان در حرم ابراهیمی

گزارش وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین حاکی از آن است که شهرک‌نشینان در ماه آوریل ۱۹ بار به مسجدالاقصی هجوم بردند و اشغالگران صهیونیست ۶۱ بار مانع از اقامه اذان در مسجد ابراهیمی شده‌اند.

وزارت اوقاف فلسطین در گزارش ماهانه خود در این زمینه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی طی یک ماه گذشته با قطع سیم بلندگوهای مسجدالاقصی به منظور جلوگیری از شنیدن صدای اذان، دست به تخلفی تحریک‌آمیز زده‌اند.

شیخ حاتم البکری وزیر اوقاف فلسطین با اشاره به تخلفات روزانه مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به مسجدالاقصی، مسجد ابراهیمی و اماکن و مقدسات اسلامی و مسیحی در این ماه آوریل و به ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: آن‌ها به دنبال آسیب رساندن به احساسات دینی مسلمانان در ماه مبارک رمضان بودند.

وی تأکید کرد که اشغالگران در تلاش هستند تا برنامه های خود را از طریق این تخلفات که با سرعت فزاینده و سیستماتیک در حال افزایش است، پیش ببرند تا اینکه در نهایت برنامه خود را مبنی بر تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی عملی کنند.

تأکید مقامات سان دیگو بر مبارزه با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان

ژنرال راب بونتا، دادستان کل سان دیگو در نشستی که در راستای ارتباط‌گیری با جامعه عربی و اسلامی این شهر برگزار شده بود، بر تعهد خود مبنی بر مبارزه با جنایات ناشی از نفرت‌پراکنی علیه اعراب و مسلمانان تأکید کرد و گفت: تلاش می‌کند تا ضمن مبارزه با افزایش جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی، ورود مهاجران به ایالت کالیفرنیا را تسهیل کند

بونتا افزود: ما می‌دانیم که جنایات ناشی از نفرت‌پراکنی و اسلام‌هراسی افزایش یافته است، اما این قول را می‌دهم که به عنوان مدافع مردم با این وضعیت مقابله و مبارزه کنم. من فکر می‌کنم مقدر نیست که ما تماشاگران و ناظران دنیایی باشیم که خشونت و افراط گرایی شدید است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!