3

واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به حادثه تروریستی منطقه جبرئیل هرات

  • کد خبر : 33447
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به حادثه تروریستی منطقه جبرئیل هرات
پس از حادثه تروریستی در منطقه جبرئیل هرات شورای علمای شیعه افغانستان طی بیانیه‌ای خواستار مجازات عاملان آن شد و همچنین از مسئولین خواست تا امنیت مردم را تأمین کند چرا که این ساده‌ترین توقع از حاکمیت هر کشور است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پس از حادثه تروریستی در منطقه جبرئیل هرات شورای علمای شیعه افغانستان طی بیانیه‌ای خواستار مجازات عاملان آن شد و همچنین از مسئولین خواست تا امنیت مردم را تأمین کند چرا که این ساده‌ترین توقع از حاکمیت هر کشور است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

️بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُۥ جَهَنَّمُ خَٰلِدًا فِیهَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُۥ وَأَعَدَّ لَهُۥ عَذَابًا عَظِیمًا. ( قرآن کریم).

با تاسف و تاثر شدید روز گذشته در آستانه ماه مبارک رمضان، در منطقه جبرئیل هرات، حادثه ی تروریستی رخ داد که در اثران ۴ نفر شهید و بیش از ۲۵ نفر مجروح گردیده است.

شورای علمای شیعه افغانستان ضمن‌ محکومیت شدید حادثه و نثار نفرین ابدی بر عاملان ددمنش و سنگ دل این جنایت هولناک، برای شهدای حادثه علو مقام و برای مجروحان شفای عاجل وکامل از دربار خداوند بصیرقدیر(ج) استدعا می نماید. و برای تمام ملت داغدار افغانستان عزیز، مخصوصا خانوادهای معظم شهدا تسلیت عرض نموده، برای صاحبان مصیبت مقام صابران را طلب می نماید و طبیعی است که هر جریانی که بر کشور و جغرافیایی حاکمیت داشته باشد، اولین و ساده ترین توقع ساکنان آن سرزمین تامین امنیت جانی از آن است و لذا باتوجه به این حادثه و حوادث مشابه دیگر از نهاد های امنیتی جدا می خواهد که امنیت مردم را تامین نماید.

و همان طور که وعده داده‌اند عاملین جنایت را هرچه سریعتر پیدا کرده به صورت عادلانه محاکمه و مجازات نمایند.

و بار دیگر تاکید می‌نماییم که عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارد و لذا نمی‌توانند اخوت اسلامی و وحدت ملی ما را صدمه بزنند.

شورای علمای شیعه افغانستان با استفاده از فرصت یک بار دیگر بر اجرای مطالبات اصولی خود تاکید می‌ورزد و معتقد است که بر آورده‌شدن آن‌ها ضمن تامین دیگر اهداف ملی و اسلامی، امنیت سراسری در کشور را نیز تامین خواهد کرد؛ زیرا سبب اعتماد مردم و حکومت می‌گردد و همکاری مردم رکن اصلی در تامین امنیت است.

شورای علمای شیعه افغانستان

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!