1
نتایج یک پژوهش جدید در انگلیس:

نرخ بالای بیکاری مسلمانان انگلیس به نگاه مذهبی و فرهنگی آنها مربوط نیست

  • کد خبر : 37331
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
نرخ بالای بیکاری مسلمانان انگلیس به نگاه مذهبی و فرهنگی آنها مربوط نیست
بر اساس نتایج تحقیقی که به تازگی منتشر شده است درآمد و دستاوردهای اندک مسلمانان در بازار کار انگلیس به مولفه‌های اجتماعی فرهنگی و طرز بینش آنها مانند وفاداری آنها به سنن اسلامی مربوط نیست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بر اساس این تحقیق بعد از همسان سازی فاکتورهایی مثل سن، محل زندگی و تحصیلات و فرزند داشتن، درصد بیکاری در زنان ومردان مسلمان بریتانیا در مقایسه با همتایان مسیحی سفید پوست بسیار بالاتر بوده است. مولف این مقاله در مرحله بعد با تعدیل فاکتور مذهبی بودن و طرز فکر جنسیتی و مشارکت مدنی، دریافت که این فاکتورها نیز تاثیر بسیار ناچیزی بر مسله بیکاری مسلمانان در بریتانیا دارد.

سمیر سویدا، محقق دورۀ دکترای دانشگاه بریستول که با حمایت مرکز تحقیقات اجتماعی و اقتصادی بریتانیا این پژوهش را انجام داده می‌گوید این تحقیق نشان داد نرخ بیکاری مسلمانان در جامعۀ بریتانیا به دلیل طرز نگرش به اصطلاح اجتماعی فرهنگی آنها نیست. در چالش با این روایت غالب که مشکلات زیادی برای مسلمانان انگلیس و دینداری آنها ایجاد کرده است، شواهد کافی نشان میدهد که تبعیض علیه مسلمانان و کسانی که گمان می‌رود مسلمان هستند مانع جدی برای استخدام و کاریابی آنهاست.

این پیمایش طولی ده‌ساله بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از مصاحبه حضوری با صدهزارنفر از چهل هزار خانوار است.

بر اساس این تحقیق ملی‌گرایی و بدبینی و بی‌اعتنایی اغلب باعث نادیده گرفتن روایت مسلمانان در جامعه بریتانیاست.

سمیر می‌گوید این تحقیق نشان داد که متغیرهایی مانند دیدگاه‌های جنسیتی و مهارت‌های زبانی و پیوندهای بین و درون نژادی منابع قانع‌کننده‌ای برای تبعیض‌های نژادی مذهبی علیه مسلمانان در بازار کار انگلیس و نرخ بالای بیکاری زنان و مردان مسلمان نیست.

از یافته‌های مهم دیگر این تحقیق این است که حتی اگر شخصی به نظر مسلمان برسد، شانس استخدام و کاریابی او در بازار کار انگلستان کاهش می‌یابد. از جمله نرخ بیکاری در میان مردان و زنان عرب غیرمسلمان نیز به دلیل ظاهرشان معنادار است

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37331

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!