4

موضع مجلس اعلای شیعیان لبنان در قبال «طوفان الاقصی»

  • کد خبر : 59703
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
موضع مجلس اعلای شیعیان لبنان در قبال «طوفان الاقصی»
نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل و دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شیخ علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: فلسطینی‌ها برای اولین بار در تاریخ مساله فلسطین دست به اقدامی قهرمانانه زدند چرا که مقاومت همیشه در حالت دفاعی بود و هدف ضربات دشمن اسرائیلی واقع می شد اما این بار در طوفان اقصی پیشقدم شد و وارد شهرک های دشمن در اطراف نوار غزه شد و موجودیت این رژیم را به لرزه در آورد.

شیخ الخطیب افزود: حمایت از این مقاومت و استفاده از آن به عنوان اولین مرحله در مسیر آزادی فلسطین و قدس حائز اهمیت است به ویژه که امت قبل از طوفان اقصی دچار درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای بود که به نفع دشمن اسرائیلی بود و پراکنده بودن فعالیتهای اسلامی باعث شد امت فرصت های بزرگی را برای آزادسازی فلسطین از دست بدهد.

وی ادامه داد: مساله فلسطین مساله اصلی امت اسلامی است و مساله سنی یا شیعه نیست به همین دلیل نخبگان و علما باید مردم را به طرف آن هدایت کنند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: جنایات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینی ها بسیار دردناک است، اما آرمان فلسطین شایستگی آن را دارد که در همه جا اعم از فلسطین، لبنان، یمن و یا هر جای دیگر در جهان اسلام بهای آن را بپردازیم.

وی ادامه داد: لازم بود که مسئله فلسطین به صحنه حوادث جهان نه فقط جهان اسلام برگردد و مسئله فلسطین مسئله اصلی امت باشد و این نیاز به پیگیری و تلاش دارد تا امت به مسائل جانبی و حاشیه ای مشغول نباشد چرا که مسئله اصلی مسئله فلسطین است.

موضع مجلس اعلای شیعیان لبنان در قبال «طوفان الاقصی»
شیخ الخطیب تاکید کرد که فلسطینی ها به خاطر سربلندی و عزت خود این بهای بزرگ را می پردازند که نشان دهنده عظمت این مردم و ظرفیت های عظیم ملتهای عربی و اسلامی است تا دنیا را وادار کنند به جایگاهشان احترام بگذارد.

وی گفت که پیروزی حاصل شده است، اما مرحله فعلی مرحله تثبیت پیروزی است و روزی فرا می‌رسد که فلسطین را آزاد خواهیم کرد و اسرائیلی‌ها روی امنیت را در این سرزمین نخواهند دید و از آن خواهند گریخت و مردم فلسطین با سربلندی و عزت به آن باز خواهند گشت.

شیخ الخطیب بر اهمیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی در زمینه حمایت از فلسطین در کنار حمایت مالی، معنوی و نظامی از مردم فلسطین تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.