2

عالم اهل‌سنت لبنانی: شهید رئیسی شخصیتی استثنائی در حمایت از مستضعفان جهان بود

  • کد خبر : 64096
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
عالم اهل‌سنت لبنانی: شهید رئیسی شخصیتی استثنائی در حمایت از مستضعفان جهان بود
شیخ زهیر جعید، از علمای اهل‌سنت لبنان گفت: شهید رئیسی یک شخصیت استثنائی و نمونه واقعی یک مسئول پایبند به اصول اسلام و آموزه‌های جدش، رسول‌الله(ص) و حامی همه مستضعفان و آزادگان جهان و در رأس آنها ملت فلسطین بود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شیخ زهیر عثمان جعید، از  علمای اهل‌سنت و هماهنگ‌کننده کل جبهه عمل اسلامی لبنان ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان در اثر سقوط بالگرد به محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله تعالی)، خانواده‌های این شهیدان و ملت بزرگ ایران گفت: شهید آیت‌الله رئیسی یک شخصیت استثنائی و نمونه واقعی یک مسئول پایبند به اصول اسلام و آموزه‌های جدش رسول خدا(ص)، خدمتگزار و دوستدار ملت خود، حامی همه مستضعفان و آزادگان جهان و در رأس آنها ملت فلسطین، و حامی همه نیروهای مقاومت در مقابله با ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا بود.

شیخ جعید درباره شهید امیرعبداللهیان نیز بیان کرد: شهید حسین امیرعبداللهیان نیز در تمام مراحل زندگی خود پشتیبان و حامی نیروهای مقاومت و مظلومان جهان بود و به حق، وزیر خارجه محور مقاومت لقب گرفت. او فقط وزیر امور خارجه ایران نبود بلکه ما او را برجسته‌ترین فرد حاضر در عرصه بین‌الملل و پرچمدار مقاومت و یاریگر فعال در عرصه مقاومت و حاضر در همه مجامع سیاسی و دیپلماتیک سراسر جهان می‌دیدیم که در دفاع از مقاومت، فلسطین و غزه خستگی‌ناپذیر بود.

این مقام حزب عمل اسلامی لبنان ادامه داد: شهادت آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و همراهانشان، تنها یک مصیبت دردناک برای جمهوری اسلامی ایران نبود بلکه مصیبت بزرگی برای تمام امت اسلامی و همچنین مردم لبنان، فلسطین، غزه و نیروهای مقاومت بود، به‌ویژه در این شرایط که ملت فلسطین با نسل‌کشی دشمن صهیونیستی و دولتمردان شرور آمریکایی و غرب وحشی روبه‌رو هستند.

شیخ زهیر جعید در پایان از خداوند متعال خواست تا روح این شهیدان بزرگوار را قرین رحمت واسعه خویش گرداند و جهاد و اعمال آنان را قبول درگاه خودش فرماید و آنان را در اعلی علیین به همراه پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین و همراه حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت ایشان قرار دهد.

وی همچنین از خداوند متعال مسئلت کرد که جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را حفظ فرماید و ملت ایران را در گذر از این غم بزرگ یاری کرده و به آنان صبر و تسلیم عطا فرماید و به آنان در ادامه راه حق و مقاومت یاری رساند.

شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی شخصاً به موضوع غزه اهمیت می‌داد و به مردم فلسطین علاقه خاصی داشت. شهید امیرعبداللهیان نیز از لحظه آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تا لحظه شهادت ایشان همواره علاقه‌مند بود که در عرصه دیپلماسی به ملت فلسطین و آرمان آنها کمک کند و به نفع ایشان گام بردارد.

وی همچنین برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای منطقه تلاش فراوان کرد.

گفتنی است، شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفرهای متعدد به کشورهای منطقه، تمام همت خود را صرف ارتباط با جوامع منطقه و ملت‌های اسلامی کرد، سرانجام عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب میلاد امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!