5

مفتی روس: در اماکن عمومی مسکو نمازخانه دایر می‌شود

  • کد خبر : 24065
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
مفتی روس: در اماکن عمومی مسکو نمازخانه دایر می‌شود
مفتی شهر مسکو اعلام کرد: برای رفاه حال مسلمانان این شهر جهت اقامه نماز در اماکن عمومی مانند ایستگاه های مترو ، مراکز خرید، فرودگاه ها و اماکن مشابه نمازخانه دایر می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «الدار علاءالدین اف» مفتی شهر مسکو به ریانووستی گفت: در حال حاضر در بعضی از نقاط عمومی شهر مسکو مسلمانان مجبور به اقامه نماز در کنار خیابانها و ایستگاه های مترو هستند و برای رفاع حال این افراد، در اماکن عمومی مختلف در سطح شهر مسکو نمازخانه دایر می شود.

وی تصریح کرد برای حفظ شان مسلمانان و رفاه حال آنها، در حال مذاکره و خرید مکان هایی برای ایجاد نمازخانه در متروها، مراکز خریدو فرودگاهها هستیم.

بر اساس آمارهای اعلام شده از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه حدود ۳۰ میلیون نفر آنها مسلمان هستند.

علاءالدین اف اظهار داشت: «نماز اساس زندگی یک مسلمان و از واجبات است و مؤمن باید در هر شرایطی، نمازهای یومیه را اقامه کند.

به گفته این مفتی روس، تقریباً ۳ تا ۳.۵ میلیون مسلمان در پایتخت زندگی می کنند که از این تعداد دو میلیون نفر بومی و بقیه مهاجر هستند و در مجموع چهار مسجد وجود دارد. در مسکو نیز نمازخانه هایی وجود دارد، با این حال، امام جماعت و جمعه مسکو تأکید کرد قرار نیست نمازخانه ها در اماکن عمومی جایگزین مرکز فرهنگی یا مسجد شوند و مساجد مراکز فرهنگی فعالیت های خود از جمله آموزش و تبلیغ آموزه های دینی را ادامه خواهند داد.

در عین حال اداره حمل و نقل مسکو در این مورد گفته است: تخصیص مکان و مکان برای اعمال مذهبی افراد با هر دیدگاهی در ایستگاه ها غیرممکن است. ما به احساسات مؤمنان احترام می‌گذاریم، اما ایجاد شرایط امن در حمل‌ونقل عمومی برای انجام مناسک مذهبی با هر اعتقادی غیرممکن است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=24065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!