1
چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی:

مردم عراق برای دفاع از نهادهای قانونی تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند

  • کد خبر : 37486
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
مردم عراق برای دفاع از نهادهای قانونی تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند
چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی از مردم عراق خواست برای دفاع از نهادهای حکومتی و قانون اساسی تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در بیانیه چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق (به جز جریان صدر) آمده است: با نگرانی عمیق رخدادهای تاسف‌باری که بغداد طی روزهای گذشته شاهد آن بود به خصوص تعرض به نهادهای قانونی و حمله به پارلمان و تهدید به یورش به دستگاه قضایی و مقرهای رسمی و دستگاه‌های امنیتی را زیر نظر داریم.

در ادامه این بیانیه آمده است، ما ضمن توصیه به خویشتنداری و صبر و آمادگی بالا، از مردم باورمند عراق به مشروعیت قانون اساسی می‌خواهیم برای دفاع از حکومت و نهادهای قانونی و در صدر آن، دستگاه قضایی و پارلمان دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز بزنند و در برابر این تعرضات خطرناک و خروج از قانون، عُرف و شریعت بایستند.

چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی در ادامه این بیانیه، گروه‌های سیاسی که در ورای این تشدید تنش و تعرض به نهادهای حکومتی قرار دارند را به خاطر این اقدامات غیر قانونی، مسئول کامل به خطر افتادن صلح داخلی دانست.

در پایان بیانیه چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی عراق تاکید شده است که حکومت و نهادهای قانونی و صلح و آرامش داخلی خط قرمز ماست و همه مردم عراق برای دفاع از آن به همه شیوه‌های مسالمت‌آمیز ممکن، آماده باشند.

در همین رابطه، طرفداران جریان صدر صبح امروز در مخالفت با «محمد شیاع السودانی»، نامزد چهارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی برای تصدی منصب نخست وزیری عراق مجددا ضمن عبور از سد نیروهای امنیتی و موانع بتنی وارد منطقه الخضرا و ساختمان پارلمان عراق شده و از تحصن نامحدود در پارلمان خبر دادند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37486

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!