3

مترجم قرآن انگلیسی زن مسلمان سال معرفی شد

  • کد خبر : 42247
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۰۰
مترجم قرآن انگلیسی زن مسلمان سال معرفی شد
عایشه عبدالرحمن بیولی، نویسنده انگلیسی و مترجم قرآن کریم به عنوان زن مسلمان سال انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مرکز مطالعات راهبردی اسلامی اردن که هر ساله فهرستی از ۵۰۰ مسلمان تأثیرگذار در جهان را منتشر می کند عایشه بیولی ،نویسنده انگلیسی را به عنوان زن مسلمان سال در فهرست ۲۰۲۳ خود انتخاب کرد.

عایشه عبدالرحمن بیولی (Aisha Abdurrahman Bewley) متولد ۱۹۴۸، مترجمی مشهور و برجسته در ادبیات کلاسیک اسلامی بوده و همچنان این کار را ادامه می‌دهد. پس از گرویدن به اسلام در سال ۱۹۶۸، او بیش از پنج دهه را صرف آموختن هرآنچه در مورد اسلام وجود داشت، کرد.

وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد زبان‌های خاور نزدیک از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی بود و تحصیلات خود را در دانشگاه آمریکایی در قاهره ادامه داد. بیولی از زمان فارغ التحصیلی به طور خستگی ناپذیری تلاش کرده است تا ادبیات اسلامی را در دسترس جامعه مسلمانان انگلیسی زبان قرار دهد.

بزرگترین دستاورد او ترجمه قرآن کریم به انگلیسی با حمایت همسرش عبدالحق بیولی بود. هر دوی آنها چندین سال روی این پروژه کار کردند و پس از آن کل ترجمه با عنوان «قرآن شریف» منتشر شد.

بخش زیادی از کارهایی که او روی آنها کار کرده است به صورت آنلاین رایگان منتشر شده است. دانش‌آموزان، معلمان و بسیاری از افراد به اینترنت مراجعه کرده‌اند تا از منابع او بدون هیچ هزینه‌ای بهره ببرند.

او علاوه بر مترجم بودن، در نوع خود یک نویسنده نیز هست. آثار او طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد و اسلام: توانمندسازی زنان ( ۱۹۹۹) و استبداد دموکراتیک و پارادایم اسلامی ( ۲۰۱۸) از جمله آثار مهم این نویسنده و مترجم مسلمان است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.