2

ماکرون خواستار احترام به آزادی های مذهبی برای وحدت جامعه شد

  • کد خبر : 1639
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
ماکرون خواستار احترام به آزادی های مذهبی برای وحدت جامعه شد

رئیس جمهوری فرانسه ضمن تاکید بر این که به زنان محجبه احترام می گذارد، خاطر نشان ساخت که اسلام واقعی در تضاد با افراط گرایی است.

به گزارش مفاز؛ «امانویل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه یک شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی اف ام» و پایگاه اینترنتی «مدیا پارت» خواستار لزوم احترام به آزادی های مذهبی در این کشور برای محافظت از وحدت جامعه شده و اعلام کرد که به «هر زنی که حجاب می پوشد» احترام می گذارد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری فرانسه با بیان این که به دنبال موج های مهاجرت در جهان طی سال های اخیر، دین اسلام در کشورش به صورت فزاینده ای رو به گسترش نهاده، تاکید کرد که در حال حاضر شمار شهروندان مسلمان فرانسوی بین چهار و نیم میلیون تا شش میلیون نفر هستند.

ماکرون با اعلام این که دین اسلام برای فرانسه یک دین جدید به شمار می آید و بسیاری از شهروندان این کشور نیز از آن می ترسند که دلیل این ترس نیز آن رشد جریان های رادیکال و افراط گرا است، خاطر نشان ساخت که اسلام واقعی به معنای افراط گرایی نیست و خطاب به شهروندان مذکور نیز اظهار داشت: به آنها می گویم که باید به آزادی عقیده احترام گذاشت تا متحد باقی بمانیم.

امانویل ماکرون در پاسخ به پرسشی در رابطه با پوشش حجاب نیز تصریح کرد: به هر زنی که حجاب (روسری) می پوشد احترام می گذارم و فرانسوی ها نیز باید بدان احترام بگذارند، از حامیان ممنوعیت حجاب نیستم.

 دیده بان
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=1639

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!