1

لوپن با شعار مبارزه با «اسلام رادیکال» به دور دوم انتخابات فرانسه راه یافت

  • کد خبر : 33709
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
لوپن با شعار مبارزه با «اسلام رادیکال» به دور دوم انتخابات فرانسه راه یافت
مارین لوپن که با شعارهای ضدمهاجرتی و ملی‌گرایانه وارد رقابت‌های انتخاباتی شده است قول داده از شیوه زندگی فرانسوی حمایت و با اسلامگرایی رادیکال در فرانسه مبارزه کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دو نامزد رقیب در انتخابات پیشین را برای دور دوم در برابر یکدیگر قرار داد و فروپاشی احزاب سنتی و دیرپای این کشور را که از همان هنگام آغاز شده بود به سرانجام خود نزدیک تر کرد. امانوئل مکرون با کسب حدود ۲۸ درصد آراء، پیشتاز دور اول انتخابات شد و مارین لوپِن، رهبر حزب «اجتماع ملی» نیز با کسب اندکی بیش از ۲۳ درصد آراء به دور دوم راه یافت.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، دو هفته پس از دور اول، در روز یک‌شنبه ۲۴ آوریل برگزار خواهد شد. در این مرحله دو نامزد پیشتاز، مارین لوپن و امانوئل ماکرون، برای راه یافتن به کاخ ریاست‌جمهوری (کاخ الیزه) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این سومین بار است که مارین لوپن برای ورود به کاخ ریاست‌جمهوری در رقابت‌های انتخاباتی شرکت می‌کند. این سیاستمدار فرانسوی، برای اولین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۲ با کسب ۱۷. ۹ آرا در مرتبه سوم قرار گرفت و به مرحله دوم راه نیافت.

همچنین لوپن، در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه بار دیگر نامزد شد و بر لزوم ریشه‌کن کردن اسلام‌گرایی افراطی در فرانسه تاکید کرد و خواستار خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، لغو پیمان شینگن و محدودیت در مهاجرت شد.

او قول داده اگر پیروز این انتخابات شود مالیات بر سوخت را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.همچنین قول داده مالیات بر درآمد جوانان فرانسوی زیر سی سال را حذف کند. او همچنین قول داده از شیوه زندگی فرانسوی حمایت و با اسلامگرایی رادیکال در فرانسه مبارزه کند. اخراج خارجیانی که از سوی پلیس فرانسه در زمینه افراطگرایی سابقه‌دار هستند، از دیگر برنامه‌های انتخاباتی لوپن است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33709

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!