0

لغو مراسم سخنرانی دانشجوی مسلمان به خاطر حمایت از غزه در آمریکا

  • کد خبر : 62241
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
لغو مراسم سخنرانی دانشجوی مسلمان به خاطر حمایت از غزه در آمریکا
یک دانشگاه آمریکایی سخنرانی مراسط فارغ‌التحصیلی یک دانشجوی دختر مسلمان را به خاطر اینکه وی با مردم غزه اعلام همبستگی کرده بود لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تصمیم گرفت تا مراسم سخنرانی مربوط به فارغ التحصیلی خانم أسنا تبسم، که جایزه دانشجوی برتر را به دست آورده بود، لغو کند.

این تصمیم دانشگاه پس از آن اتخاذ شد که این دانشجو با مردم غزه اعلام همبستگی کرد.

وی در سخنانی پیرامون این موضوع گفت که علت برخورد با او و جلوگیری از سخنرانی‌اش ناشی از نفرت‌پراکنی است که علیه مسلمانان و فلسطینیان صورت می‌گیرد. همچنانکه مواضع وی در خصوص حقوق بشر نیز در این زمینه نقش داشته است.

اندرو گوزمان، رئیس دانشگاه، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که تصمیم برای لغو سخنرانی «هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد»، بلکه هدف آن صرفاً حفاظت از امنیت دانشگاه است.

گوزمان در پیامی نوشت: شدت احساسات که توسط رسانه‌های اجتماعی و درگیری‌های جاری در خاورمیانه تقویت شده است، افزایش یافته و در خارج از دانشگاه هم عده زیادی در این زمینه فعال هستند.

از سوی دیگر، أسنا تبسم دانشجو دلیل ساکت کردن او را ناشی از نفرت از مسلمانان و فلسطینی‌ها و دیدگاهش در مورد حقوق بشر می داند.

این دانشجوی برجسته مهندسی پزشکی در بیانیه‌ای ضمن نشان دادن تعجب دادن خود بابت  تصمیم اتخاذ شده نسبت به اینکه تصمیم دانشگاه کالیفرنیای جنوبی برای لغو جلسه سخنرانی فارغ التحصیلی وی صرفاً به دلایل امنیتی گرفته شده است ابراز تردید کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=62241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!