1

لزوم وضع قوانین سخت‌گیرانه علیه قرآن‌سوزی و اسلام‌هراسی در آلمان

  • کد خبر : 54392
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۲۲
لزوم وضع قوانین سخت‌گیرانه علیه قرآن‌سوزی و اسلام‌هراسی در آلمان
رئیس شبکه اروپایی مبارزه با نژادپرستی آلمان تصریح کرد به دلیل اسلام‌هراسی گسترده در آلمان، سوزاندن قرآن باید ممنوع شود. وی از دولت این کشور خواست تا قوانین سختگیرانه‌ای برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت آمیز علیه مسلمانان وضع کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در بحبوحه موج مستمر و بی‌سابقه تلاش‌های بدخواهانه برای سوزاندن قرآن توسط افراط‌گرایان متعلق به جناح راست‌ در کشورهای اروپایی، افرادی از داخل اروپا در مورد خطر این امر و پیامدهای احتمالی آن هشدار می‌دهند. موضوع فراتر از سوزاندن یک کتاب مقدس برای حدود دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

با تبدیل شدن اسلام‌هراسی به یک موضوع اصلی در آلمان، نگرانی‌های فزاینده‌ای در جامعه مسلمان درباره سوزاندن قرآن توسط فعالان راست افراطی در این کشور مانند آنچه در سایر کشورهای اروپایی از جمله سوئد و دانمارک دیده می‌شود به وجود آمده است.

در همین زمینه، کارن تیلور، کارشناس آلمانی و رئیس شبکه اروپایی مبارزه با نژادپرستی، نسبت به چنین اقداماتی هشدار داد و تاکید کرد: به دلیل اسلام‌هراسی گسترده در آلمان، سوزاندن قرآن باید ممنوع شود.

او گفت که این موضوع با آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان شروع می‌شود، اما ممکن است با آتش زدن خانه‌ها یا زخمی شدن مردم پایان یابد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است منجر به ناآرامی اجتماعی و چرخه خشونت شود.

تیلور از دولت خواست تا قوانین سختگیرانه‌ای برای مقابله با افراط‌گرایی خشونت آمیز علیه مسلمانان وضع کند و ابراز امیدواری کرد که سوزاندن قرآن کریم در آلمان ممنوع شود.

وی ادامه داد: آنچه من انتظار دارم این است که خشم از به قرآن‌سوزی تنها محدود به جامعه مسلمانان نشود، بلکه کل جمعیت آلمان این اقدام را یک اقدام تجاوزکارانه ببینند که به عنوان یک عمل ناشی از نفرت و تبعیض طبقه‌بندی  شود. وی تاکید کرد: سوزاندن یا هتک حرمت قرآن باید در آلمان ممنوع شود و کل جامعه باید بخواهد که این کار ممنوع شود.

۲۵۸ جنایت علیه مسلمانان در ۶ ماه

بر اساس آمار رسمی، آلمان پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. تعداد مسلمانان آلمان حدود ۵ میلیون نفر از مجموع جمعیت بیش از ۸۴ میلیون نفری آن است.

آخرین آمار رسمی حاکی از آن است که ۲۵۸ جنایت علیه مسلمانان در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در آلمان رخ داده است. بیش از ده‌ها مسجد بین ژانویه تا ژوئن مورد حمله قرار گرفتند. در ده‌ها حمله فیزیکی یا آزار و اذیت کلامی که مسلمانان را در خیابان‌ها یا مکان‌های عمومی هدف قرار می‌داد، حداقل ۱۷ نفر مجروح شدند.

نکته قابل توجه این است که اگرچه وزارت کشور آلمان اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد این تخلفات و حملات علیه مسلمانان آغاز کرده است، اما به گفته تیلور هنوز کسی را دستگیر نکرده است. این کارشناس آلمانی در این زمینه گفت: ترس از اسلام یا نفرت از مسلمانان یک واقعیت است. وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات کافی برای مقابله با نفرت ضد اسلامی انجام نشده خواستار قوانین بیشتر برای مبارزه با اسلام‌هراسی شد.

ریشه اسلام‌هراسی در اردوگاه راست افراطی

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت کشور آلمان، در پاسخ به سوال طرح شده از سوی نمایندگان حزب چپ در پارلمان این کشور، بیشترین جنایات علیه مسلمانان در ایالت‌های شرق آلمان، پایگاه سنتی احزاب راست افراطی، انجام شده است.

با این حال، ده‌ها جنایت ضد اسلامی در برلین و شهرهای غربی مانند کلن، فرانکفورت و مونیخ نیز ثبت شده است. داده های سال ۲۰۲۲، نشان می‌دهد که پلیس حداقل ۶۱۰ جنایت ناشی از نفرت اسلام‌هراسانه، از جمله حمله به ۶۲ مسجد و مجروح شدن حداقل ۳۹ نفر را ثبت کرده است.

در سال ۲۰۲۱، حداقل ۶۶۲ جنایت با انگیزه خصومت با اسلام، از جمله حمله به حدود ۴۶ مسجد، ثبت شده است، در حالی که بیش از ۹۰۰ جنایت از همین نوع در سال ۲۰۲۰ وجود داشته است؛ حملاتی که حدود ۸۰ مسجد را هدف قرار داده و حداقل ۴۸ نفر در آنها زخمی شده اند.

در گزارشی که اخیراً توسط گروه کارشناسی مستقل مربوط به مقابله با خصومت علیه مسلمانان (UEM) منتشر شد، آمده است که حداقل یک سوم مسلمانان آلمان به دلیل دینشان مورد خصومت قرار گرفته‌اند. کارشناسان در گزارش خود که در ماه ژوئن منتشر شد تأکید کردند که اعداد واقعی احتمالاً بیشتر است، زیرا به نظر می‌رسد تنها ۱۰ درصد از مسلمانان جنایات خصومت و نفرت علیه خود را گزارش می‌کنند.

با توجه به این واقعیت تیلور معتقد است باید نحوه رفتار با افراد دارای پیشینه اسلامی بهتر مستندسازی شود و سپس در مورد اقداماتی که باید علیه تبعیض‌ها انجام شود تصمیم گرفته شود. وی تاکید کرد: فقدان داده‌ها منجر به پاسخ نامناسب می‌شود. واقعیت‌ها نشان می‌دهد که اگر آمار را نداشته باشیم،  با اسلام‌هراسی مبارزه نمی‌کنیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!