4
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع):

قرآن برای ایجاد پیوند ناگسستنی میان جوامع بر اخلاق تاکید می‌کند

  • کد خبر : 52070
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
قرآن برای ایجاد پیوند ناگسستنی میان جوامع بر اخلاق تاکید می‌کند
در بین همه ادیان اختلاف‌هایی وجود دارد. بنابراین، برای برقراری ارتباط میان ادیان و تبیین مبانی دینی نباید بر اختلاف‌ها تکیه کنیم، بلکه باید نقاط قوت را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، عباس گوهری، نویسنده حوزه فلسفه، در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: قرآن کتابی است که برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه‌ای جامع دارد و در آن به آموزه‌های اخلاقی در راستای زندگی اجتماعی بهتر تاکید شده است.

معاون پژوهشی دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) اخلاق را تنها عامل مشترک بین ادیان و کتاب‌های آسمانی ادیان مختلف دانست و گفت: پایبندی به گزاره‌های اخلاقی در بین همه افراد و در ادیان مختلف وجود دارد و در همه کتاب‌های آسمانی به این موضوع تاکید فراوانی شده است.

گوهری افزود: در بین همه ادیان اختلاف‌هایی وجود دارد. بنابراین، برای برقراری ارتباط میان ادیان و تبیین مبانی دینی نباید بر اختلاف‌ها تکیه کنیم، بلکه باید نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی اخلاق را یکی از نقاط مشترک بین افراد دانست و گفت: در قرآن به اخلاق با عنوان مساله‌ای که می‌تواند تمدن‌ها را به یکدیگر نزدیک کند، اشاره شده و اخلاق از سوی فطرت انسانی نیز تایید شده است. خداوند در قرآن انسان‌ها را تشویق می‌کند که بر اساس وجوه مشترک بین ادیان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اخلاق از دیدگاه قرآن همان وجه مشترک است.

این استادیار گروه فلسفه و کلام اسلامی عنوان کرد: آموزه‌های دین اسلام و آیات قرآن به طور مستقیم به نقش اخلاق بر ارتباط بین افراد در جوامع تاکید دارد و آیات و روایات زیادی در‌باره این موضوع روایت شده‌اند. در واقع، اخلاق مبنای دین است و اگر روی مفاهیم اخلاقی با استناد به آیات قرآن تکیه کنیم، اتحاد و برابری میان افراد در جوامع مختلف برقرار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52070

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!