0

فراخوان صهیونیست‌ها برای مهاجرت یهودیان به بیت‌المقدس

  • کد خبر : 43321
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
فراخوان صهیونیست‌ها برای مهاجرت یهودیان به بیت‌المقدس
یک استاد دانشگاه اسرائیلی ضمن فراخوان مهاجرت یهودیان به بیت‌المقدس بر لزوم افزایش اسکان صهیونیست‌ها در قدس اشغالی توسط دولت راستگرای جدید اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک استاد دانشگاه اسرائیلی بر لزوم افزایش حضور یهودیان صهیونیست در شهر قدس اشغالی توسط دولت آینده اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو تاکید کرد.

افرایم عنبر، رئیس «مؤسسه امنیت و استراتژی بیت‌المقدس» در مقاله‌ای در روزنامه «معاریو» با عنوان «اول قدس» نوشت که احزاب حریدی جناح اکثریت در [اسرائیل] هستند و منافع افکار عمومی آنها بر منافع اسرائیل مقدم است و مخالفت رهبران آنها با تدریس اصولشان دلیلی بر ترس عمیق آنها از ادغام بهتر در جامعه اسرائیل و بیگانگی از آن است.

وی اظهار کرد که جامعه حریدی در بیت‌المقدس حدود ۳۵ درصد از جمعیت یهودی این شهر را تشکیل می‌دهد.

عنبر هشدار داد که حضور بیشتر حریدی‌ها یکی از عوامل فقر در بیت‌المقدس است.

وی توضیح داد که بودجه‌ وزارت امور بیت المقدس که تحت کنترل حزب یهدوت هتوراه خواهد بود، زیاد نیست اما مطمئناً بیشتر به پاسخگویی به خواسته‌های احزاب افراطی ارتدوکس اختصاص خواهد یافت و این روند موجود را تقویت خواهد کرد و منجر به افزایش جمعیت حریدیان این شهر خواهد شد.

رئیس مؤسسه امنیت و استراتژی بیت‌المقدس با اشاره به این که همه این‌ها در پس زمینه مهاجرت منفی یهودیان سکولار از این شهر اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز استراتژیک منطقی، مستلزم ترجیح شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس برای جلوگیری از تسلط گروه‌های غیرصهیونیست بر این شهر است و بیت‌المقدس و حومه آن باید در مرکز شهرک‌سازی صهیونیست‌ها باشد.

وی افزود: رهبران احزاب راست نمی‌دانند که تعادل جمعیتی در قدس عنصر مهمی در حفظ اجماع اسرائیل در مورد وحدت بیت‌المقدس است.

او در ادامه نوشت: شهری که رنگ و بوی فرهنگی آن بیشتر حریدی و عربی است، همدلی اکثر مردم [اسرائیل] را جلب نخواهد کرد.

این استاد صهیونیست بر اهمیت احیای موضع دولت جدید در قبال قدس و اتخاذ سیاست هجوم یهودیان صهیونیست به این شهر تأکید کرد و خواستار ارائه پروژه‌های مسکن و مشوق‌های اقتصادی برای جذب جوانان به محله‌های جدید در بیت‌المقدس به جای ساخت و ساز برای پیروان حریدیم و ساخت شهرک‌های جدا از هم در کرانه باختری شد.

او ادامه داد: در فهرست اولویت‌ها باید مشخص باشد که بیت المقدس در درجه اول قرار دارد. وی مدعی شد سرنوشت اسرائیل ارتباط تنگاتنگی با پایتخت ابدی آن، بیت‌المقدس دارد و دولت اسرائیل باید برای تحکیم تسلط خود بر این شهر تلاش کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!