3
گروه‌های مقاومت فلسطین:

عملیات الخلیل پاسخ به جنگ اسرائیل علیه مقدسات است

  • کد خبر : 53655
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
عملیات الخلیل پاسخ به جنگ اسرائیل علیه مقدسات است
گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات مقاومتی امروز در الخلیل را که به هلاکت و زخمی شدن چند شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد در راستای پاسخ به جنگ دینی علیه مقدسات خواندند و تأکید کردند حساب با دشمن بر سر آتش‌زدن مسجدالاقصی هنوز تسویه نشده است.  

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که در جریان تیراندازی امروز به سمت یک خودروی حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی شهر الخلیل در کرانه باختری یک شهرک‌نشین زن صهیونیست کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش تیراندازی از سمت یک خودروی در حال حرکت به سمت خودروی حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی شهرک کریات اربع در الخلیل صورت گرفته است.

این رسانه‌ها گفتند که شهرک‌نشین به هلاکت رسیده یک زن ۴۰ ساله بوده و یک مرد ۳۵ ساله صهیونیست دیگر هم که به  بیمارستان منتقل شده حالش وخیم است.

نظامیان رژیم اشغالگر به دنبال این عملیات مقاومتی شهر الخلیل را منطقه بسته نظامی اعلام کرده و ورودی‌های آن را با ایجاد پست‌های نظامی مسدود کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین یگان اضافی از نیروهای خود را در الخلیل مستقر کرده است. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز دستور برگزاری نشست فوری کابینه برای بررسی این حادثه را داده است.

نظامیان اشغالگر با وضعیتی سراسیمه از ناکامی نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از وقوع عملیات مقاومتی و به منظور شناسایی عامل تیراندازی، با حمله به خانه‌ها و مغازه‌های شهر الخلیل دوربین‌های مدار بسته آنها را توقیف کردند.

پاسخ طبیعی برای ایجاد بازدارندگی
جنبش جهاد اسلامی در فلسطین عملیات مقاومتی امروز در الخلیل را پاسخ طبیعی و قانونی به جرایم رژیم اشغالگر و تعرض شهرک‌نشینان در حق فرزندان ملت فلسطین خواند و گفت: پاسخ مستقیم برای ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن در همه عرضه‌ها ادامه خواهد داشت.

در بیانیه این جنبش آمده است: عملیات شجاعانه امروز در نزدیکی شهرک کریات اربعین در سالروز جنایت آتش سوزی مسجد الاقصی انجام شد تا این پیام هشدار را مخابره کند که مرحله آتی برای دشمن سخت‌تر خواهد بود.

جهاد اسلامی گفت: مقاومت ما  برای دفاع از ملت و مقدسات فلسطین آماده و قادر به ایجاد بازدارندگی و ضربه زدن به دشمن از جایی است که فکرش را هم نمی کند .

عملیات الخلیل

عملیات الخلیل پاسخ به جنگ دینی علیه مقدسات است
حماس نیز در بیانیه‌ای ضمن تبریک این عملیات مقاومتی تأکید کرد: مقاومت قهرمان ما با همه قدرت در شمال کرانه باختری و مرکز آن و امروز در جنوب آن به دشمن ضربه می‌زند.

این جنبش افزود: عملیات امروز در چارچوب طبیعی رویارویی با پروژه‌های صهیونیستی و جنگ علیه مقدسات ماست.

روزهای آتی شاهد عملیات‌های مقاومتی بیشتر خواهیم بود
جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز این عملیات را در امتداد عملیات‌های رو به رشد مقاومت توصیف و تأکید کرد: این عملیات‌ها قدرت مقاومت در کرانه باختری برای نفوذ در ساز و کار امنیتی پیچیده رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.

این جبهه افزود: عملیات الخلیل این پیام قوی را به سران رژیم اشغالگر رساند که آنها نمی‌توانند روحیه اراده ملت فلسطین در تداوم گزینه مقاومت را از بین ببرند و مقاومت تا بیرون راندن آخرین شهرک‌نشین صهیونیست از خاک خود ادامه دارد و در روزهای آتی شاهد عملیات‌های بیشتر خواهیم بود.

حساب با دشمن تسویه نشده
جنبش الاحرار هم عملیات الخلیل را نشانه پافشاری ملت فلسطین بر پایبندی به گزینه مقاومت خواند و گفت: انجام چنین عملیاتی در سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی این پیام را می‌دهد که هنوز با رژیم اشغالگر بر سر این موضوع تسویه حساب نشده و این رژیم بهای سنگینی برای تجاوزات خود خواهد داد.

این دومین عملیات مقاومت فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در ۷۲ ساعت گذشته است. در عملیات مقاومتی شنبه گذشته در شهرک حواره کرانه باختری نیز دو شهرک‌نشین صهیونیست به ضرب گلوله یک فلسطینی به هلاکت رسیدند.

حسن مرهج، یک کارشناس امور رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد: عملیات الخلیل این پیام را به ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مخابره می‌کند که هیچ شهرک‌نشینی در امان نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53655

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!