2

رژیم سعودی فعال شیعه را گردن می‌زند

  • کد خبر : 45913
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
رژیم سعودی فعال شیعه را گردن می‌زند
از زمانی که مراکش حسن محمد آل ربیع را به مقامات رژیم سعودی تحویل داده از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست و به گفته برادر این جوان شیعه حسن را به کشور جنایتکاری تحویل داده اند که سرش را قطع خواهند کرد!

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آنچه سازمان های حقوق بشر نسبت به آن هشدار داده بودند به واقعیت تبدیل شده است، حسن محمد آل ربیع فعال شیعه عربستانی از زمانی که مقامات مراکشی حدود یک هفته پیش او را به عربستان سعودی تحویل دادند، هیچ خبری در دسترس نیست.

براساس رویه‌ مشخصی که همواره توسط مقامات سعودی با ناپدید شدن اجباری زندانی عقیدتی دنبال می‌شود. معلوم نیست حسن آل ربیع در چه زندانی است و در چه شرایطی است و هیچکس از وضعیت و سرنوشت او اطلاعی ندارد.

حتی خانواده‌اش نیز به دلیل نگرانی‌های روزافزون درباره سرنوشت او، نمی‌توانند به خبر یا اطلاعاتی درباره او دسترسی داشته باشند.

همه چیز نامعلوم شده است، اما با توجه به داده هایی که برخی از آنها توسط برادر حسن محمد که در کانادا زندگی می کند و احمد نام دارد، فاش شده است، سرنوشت او از پیش معلوم شده است: حسن را به کشور جنایتکاری تحویل داده اند که سرش را قطع خواهند کرد!

احمد به خبرگزاری فرانسه گفت: مقامات سعودی می‌خواهند حسن محمد را گروگان نگه دارند تا او را تحت فشار قرار دهند تا به محل اختفای برادرشان منیر اعتراف کند.

منیر یک فعال حقوق بشر و منتقد حکومت آل سعود است که از ترس ظلم تعقیب کنندگان خود مخفی شده است.

مقامات سعودی پیش از این حسن و دو برادرش حسین و علی را در فوریه 2021 دستگیر کرده بودند. در حالی که حسن و حسین را یک روز پس از دستگیری آزاد کردند، همچنان به بازداشت برادر بزرگتر علی، که بعداً در نوامبر به اعدام محکوم شد، ادامه دادند.

دولت عربستان سعودی پیش از این دو پسر عموی خانواده آل ربیع را در یک اعدام دسته جمعی 37 نفر از جمله 33 شیعه در آوریل 2019 به بهانه شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردمی اعدام کرده بود.

این حقایق نشان می دهد که حسن آل ربیع بدون شک در معرض شکنجه با روش های مختلف و ناپدید شدن اجباری برای گرفتن اعترافات به زور برای جنایاتی که مرتکب نشده است، خواهد شد که منجر به محاکمه ناعادلانه و تهدید جان او خواهد گردید.

از این رو، مراکش در قبال شکنجه‌هایی که انتظار می رود رژیم سعودی علیه حسن آل ربیع بکار رود مسئولیت دارد.

مراکش علیرغم درخواست‌های حقوق بشری و درخواست برای عدم استرداد حسن آل ربیع، این جوان فعال شیعه را به مقامات سعودی تحویل داد و در نتیجه کنوانسیون منع شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز را نقض کرد، چراکه مراکش یکی از کشورهایی است که آن را امضا کرده است.

مراکش به طرز مشکوکی درخواست های چندین سازمان حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل را برای عدم استرداد حسن آل ربیع به عربستان سعودی نادیده گرفت، تصمیمی که محافل حقوق بشر آن را به منافع متقابل سیاسی و اقتصادی ریاض و رباط نسبت دادند.

تاکنون ده ها تن از شیعیان عربستان توسط دستگاه امنیتی آل سعود دستگیر شده اند. اگرچه دستگیری فعالان شیعه و مخالفان حکومت سعودی همواره در پادشاهی عربستان وجود داشته است، اما از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان در سال 2017، روند دستگیری و سرکوب شیعیان و مخالفان سعودی به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در ماه مه 2019، دولت سعودی 37 نفر را اعدام کرد. در 12 مارس 2022، 41 شیعه سعودی از مناطق الاحساء و القطیف در شرق این کشور عربستان اعدام شدند.

احکام تند و ناعادلانه سیاسی علیه علما، فعالان اجتماعی و حقوقی شیعه، چهره واقعی آل سعود را نشان می دهد، چهره آنها که مبتنی بر رویکرد فرقه ای، تفکر تکفیری و طرد شده است و نه آن گونه که آنها مدعی مظاهر تحول و پیشرفت هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45913

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!