1

روزنامه‌نگار سوئدی: رئیس حزب دموکرات به دنبال ناامنی مسلمانان در سوئد است

  • کد خبر : 57265
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
روزنامه‌نگار سوئدی: رئیس حزب دموکرات به دنبال ناامنی مسلمانان در سوئد است
آندرس لیندبرگ با انتشار مقاله‌ای هدف جیمی آکسون، رئیس حزب دموکرات سوئد از بیان اظهاراتی در ضدیت با مسلمانان را ناامن ساختن زندگی آنها در این کشور با هدف ترک سوئد توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آندرس لیندبرگ، سردبیر بخش سیاسی روزنامه «آفتونبلادت»، پرتیراژترین روزنامه سوئد، با انتشار مقاله‌ای نارضایتی خود را از اظهارات جیمی اوکسون، رهبر حزب دموکرات این کشور  و جناح راست افراطی در مورد مسلمانان این کشور ابراز کرد. آکسون در اظهاراتی تأکید کرده بود که خواستار تخریب مساجد در سوئد است.  لیندبرگ این اظهارات را تهدیدی مستقیم برای مسلمانان سوئد دانسته و در مقاله خود تصریح کرد:  آکسون می‌خواهد زندگی مسلمانان در سوئد را تا زمانی که آنها را ترک نکنند غیرممکن کند.

لیندبرگ در ادامه افزوده است: آکسون می‌خواهد زندگی مسلمانان سوئد را دشوار کند تا مهاجران را برای ترک دائمی سوئد تحت فشار قرار دهد. به گفته این روزنامه‌نگار مطرح سوئدی، این عمل آکسون اقدامی خرابکارانه از سوی حزب دموکرات است و این حزب با چنین اقداماتی در حال تبدیل شدن به یک حزب افراط‌گرا است. لیندبرگ با اشاره به حادثه سوزاندن قرآن به اظهارات تحریک‌آمیز ریکارد جومشوف، رئیس کمیته عدالت پارلمان سوئد در مورد اسلام و پیامبر (ص) نیز اشاره کرد.

لیندبرگ با تأکید بر شدت گرفتن این حوادث و اظهارنظرهای خطرناک خواستار خویشتن‌داری در این زمینه شد و  تصریح کرد: این تحولات تهدیدی برای امنیت سوئد است و باید برای جلوگیری از تفرقه در سوئد و جلوگیری از این سخنرانی‌ها تلاش کرد که باعث ایجاد تفرقه و نفرت در جامعه سوئد می‌شود. به گفته لیدنبرگ، آکسون به هیچ‌چیز جز اهداف حزب خود اهمیت نمی‌دهد.

از سویی پس از اظهارات اسلام‌ستیز جیمی آکسون، رئیس حزب دموکرات سوئد، اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد، اظهارات وی را که خواستار مصادره و ویران کردن برخی از مساجد شده بود، محکوم کرد. او این سخنان و درخواست‌ها را «بی‌احترامی» توصیف کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!