2

داستان سفر به اسلام از زبان سلبریتی‌ها در ضیافت افطاری «دبی»

  • کد خبر : 61674
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
داستان سفر به اسلام از زبان سلبریتی‌ها در ضیافت افطاری «دبی»
در افطاری ویژه ماه مبارک رمضان که در دبی برگزار شد بسیاری از تاره مسلمانان از جمله رپرها، بوکسورها و افراد مشهور گرد هم آمدند تا تجربه خود از سفر به اسلام را با دیگران به اشتراک بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در افطاری ویژه ماه مبارک رمضان که در دبی، پایتخت تجاری امارات برگزار شد بسیاری از تازه مسلمانان از جمله رپرها، بوکسورها و افراد مشهور گرد هم آمدند تا تجربه خود از سفر به اسلام را با دیگران به اشتراک بگذارند.

خلیج تایمز گزارش داد که این رویداد با عنوان «تجربه افطار اماراتی» به میزبانی انجمن «دارالبر» و مرکز اطلاعات اسلامی برگزار شد.

«امیر محدث»، رپر سابق آمریکایی که با نام هنری «لون» شناخته می شود از جمله حاضرانی بود که تجربه خود را از شنیدن اذان برای اولین بار به اشتراک گذاشت.

او در این باره گفت: در سال ۲۰۰۵ زمانی که به تانزانیا می‌رفتم، مدت کوتاهی را برای استراحت در امارات سپری کردم و آنجا بود که برای اولین بار صدای اذان را شندیم و این صدا مانند معجزه‌ای در من نفوذ کرد.

لون افزود: پس از آن به کشورهای زیادی سفر کردم و سرانجام در سال ۲۰۰۸ زمانی که در هتلی در ابوظبی بودم، مسلمان شدم.

تازه مسلمان آمریکایی همچنین گفت: در سال ۲۰۱۱ از من برای سخنرانی در مورد اسلام و تجربه‌ای که در این زمینه در این کشور داشتم، دعوت شد و این تجربه برای من و همسرم و دخترم بسیار شیرین بود.

«امیر محدث» ماه رمضان را فرصتی برای نزدیک شدن به خدا می داند و می‌گوید: همه ما با این روحیه طبیعی به دنیا آمده ایم که فقط یک خدا وجود دارد و ماه رمضان فرصت نزدیک شدن به خدایی است که همه ادیان ابراهیمی او را می‌پرستند.

«بادو جک»، بوکسور حرفه ای گامبیایی-سوئدی و قهرمان سه دوره در وزن‌های مختلف در مسابقات جهانی بوکس نیز به همراه پسرش در این مراسم حضور داشت.

او درباره مسلمان شدنش گفت: پدرم مسلمان بود اما من با مادرم بزرگ شدم. این تجربه من بود که هر گاه قدمی به خدا نزدیکتر می کردم، او هزاران قدم به سمت من برمی داشت و در نهایت به دین اسلام گرایش پیدا کردم و مسلمان شدم.

وی افزود: من در دین اسلام آرامش را یافتم، زیبایی زندگی را حس کردم و بیش از پیش به خدا نزدیک شدم. حالا هم خوشحالم که سر یک سفره افطاری با برادران مسلمان خودم نشسته ام.

«عبدالرحمن»، یک لندنی مقیم امارات نیز تجربه سفر خود به اسلام را که در سن ۱۸ سالگی آغاز شد به اشتراک گذاشت.

زندگی او که به عنوان یک ملحد بزرگ شد، در یک مهمانی تقریبا ۳۲ سال پیش، زمانی شروع شد که سوالی در مورد هدف هستی او را وادار کرد تا به جستجوی معنای زندگی بپردازد.

«عبدالرحمن» در این باره می‌گوید: پس از ماه‌ها تفکر و مطالعه، اسلام را پذیرفتم؛ در تعالیم آن آرامش و هدف خود یافتم و به وجود آفریدگار و هدایتی که از طریق وحی الهی ارائه می‌شود، مطمئن شدم. این لحظه محوری آغاز سفر معنوی من بود و جهان بینی من را شکل داد و مسیر من را به جلو هدایت کرد.

وی افزود: قبل از مسلمان شدنم، همه زندگی من سرگرمی بود؛ به کلوپ های شبانه می رفتم و دائما در مهمانی بودم؛ همه این کارها را انجام می‌دادم، اما در عمق وجودم، واقعا خوشحال نبودم. پس از اینکه مسلمان شدم، اسلام به من آموخت که شادی واقعی فقط سرگرم بودن در این دنیا نیست، بلکه شادی واقعی رسیدن به یک آرامش واقعی و یک اطمینان قلبی است، حتی زمانی که همه چیز خوب پیش نمی رود و این چیزی است که من در اسلام یافتم.

«عبدالرحمن» گفت: اکنون مهم نیست که در زندگی من چه اتفاقی می افتد؛ خوب یا بد؛ من همیشه احساس آرامش می کنم. من می‌دانم که زندگی آزمایشی از جانب خداوند است و این بر عهده من است که با ایمان از عهده آن برآیم.

گفتنی است، انجمن دارالبر یک سازمان خیریه است که توسط دولت دبی تامین مالی می شود.

این انجمن رسالت اعلام شده ای دارد که آن کمک های بشردوستانه به نیازمندان است و روح برادری و دستیابی به همبستگی مبتنی بر ارزش های انسانی، روحیه ملی و اصول اسلامی را منعکس کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!