0

حقوق اقلیت‌ها در مهد حقوق بشر

  • کد خبر : 44304
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۳:۰۰
حقوق اقلیت‌ها در مهد حقوق بشر
فرانسه، یکی از کشورهای اروپایی است که خود را مهد حقوق بشر می‌داند اما گزارش‌های منتشرشده از سوی برخی رسانه‌ها، حاکی از واقعیت دیگری در این کشور است

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فرانسه، یکی از کشورهای اروپایی است که خود را مهد حقوق بشر می‌داند اما گزارش‌های منتشرشده از سوی برخی رسانه‌ها، حاکی از واقعیت دیگری در این کشور است.

اصل دوم قانون اساسی فرانسه، حقوق اقلیت‌ها را مورد توجه قرار داده و به برابری همه اتباع خود در برابر قانون، تأکید کرده‌است.

با این وجود، در مقام عمل، فرانسه با وضع قوانین ناعادلانه برای اقلیت‌های مذهبی و مهاجران، بارها به تیتر نخست خبرگزاری‌ها تبدیل شده‌است. در گزارشات دیده‌بان حقوق بشر، ضمن اشاره به نمونه‌های متعدد نقض مستمر حقوق مهاجران، کودکان و اقلیت‌های مذهبی، از شرایط جاری در فرانسه ابراز نگرانی شده‌است. دیده‌بان حقوق‌ بشر در این گزارش‌ها، از شرایط زنانی که به علت قانون منع استفاده از حجاب در اماکن عمومی، از تحصیل یا حضور در اجتماع بازماندند ، بدرفتاری نهادهای امنیتی با مهاجران و اقلیت‌ها و استخدام نشدن اقلیت‌های دینی در شرکت‌های فرانسوی، به عنوان نمونه‌های نقض حقوق اقلیت‌ها یاد‌ کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!