1
رئیس‌جمهور:

جمهوری اسلامی از تبادل فرهنگی میان ادیان استقبال می‌کند

  • کد خبر : 39544
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
جمهوری اسلامی از تبادل فرهنگی میان ادیان استقبال می‌کند
حجت‌الاسلام رئیسی در نشستی با جمعی از متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران از تبادل و روابط فرهنگی میان اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتیان، میان ایران و غرب و بین تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف کاملاً استقبال می‌کند و آن را مفید می‌داند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهار‌شنبه در ادامه برنامه‌های سومین روز از سفر به نیویورک، در نشستی با جمعی از متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا به سوالات آنان پاسخ گفت.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی  از حاضران درباره تبادلات و روابط فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران از تبادل و روابط فرهنگی میان اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتیان، میان ایران و غرب و بین تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف کاملاً استقبال می‌کند و آن را مفید می‌داند. به نظر ما جنگ، لشکرکشی و سلاح هسته‌ای راه حل مشکلات دنیا نیست، بلکه این مشکلات با گفتگو و مفاهمه قابل حل است.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: دفاع از حقوق بشر در ذات جمهوری اسلامی قرار دارد و این موضوع برای ما نه یک ابزار سیاسی، بلکه یک تکلیف الهی و یک وظیفه در جایگاه حاکمیت است.

رئیس‌جمهور معیارهای مدعیان غربی حقوق بشر را دوگانه خواند و گفت: مدعیان حمایت از حقوق بشر در برابر گزارش‌ها و اخبار رسمی از کشته شدن زنان و مردان در کشورهای غربی و آمریکا به دست نیروهای پلیس حساسیتی نشان نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به این سوال که راهکار حل مسائل افغانستان از نظر ایران چیست؟ تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی تاکید جمهوری اسلامی ایران بر عدم دخالت بیگانگان در مسائل منطقه، وضعیت امروز ملت افغانستان پس از بیش از ۲۰ سال اشغال و مداخله آمریکا و نیروهای ناتو در این کشور است. فقط یک مورد از انبوه ویرانی، جنایت و کشتار بیش از دو دهه اشغال افغانستان معلولیت ۳۵ هزار کودک افغانستانی، صرف‌نظر از کشته‌ها و آوارگان افغانستانی است. مردم در نقاط مختلف دنیا تا کی باید تاوان سیاست‌های غلط و سلطه‌طلبانه دولتمردان آمریکایی و اروپایی را بدهند؟

رئیس جمهور افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران راهکار رفع مشکلات افغانستان تشکیل دولتی فراگیر از طریق گفتگو و تفاهم همه گروه‌ها و طوایف این کشور است. این راهکار رفع مشکلات یمن، سوریه و فلسطین نیز هست که پس از ۷۰ سال اشغال، امضای توافقنامه‌های متعدد از جمله کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو نیز نتوانسته منافع آنان را تامین و مشکلات‌شان را حل کند. کشورهای غربی اگر در ادعای خود در حمایت از دموکراسی صادق هستند، شرایط برگزاری انتخاباتی آزاد با حضور همه فلسطینیان فارغ از یهودی، مسیحی یا مسلمان بودن آنان را فراهم کنند تا خودشان برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.