1

تشیع انگلیسی حربه‌ای برای شیعه هراسی

  • کد خبر : 41436
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تشیع انگلیسی حربه‌ای برای شیعه هراسی
بعد از ظهور پدیده داعش در جهان اسلام و ارائه چهره ای خشن از اسلام، توجهات بسیاری در جهان اسلام جلب مذهب تشیع به عنوان یکی از بزرگترین دشمنان داعش شد و فرصت بسیار عالی برای تبلیغ مذهب گرانسنگ تشیع فراهم شد، اما صهیونیسم جهانی که نگران این اتفاق بود، فرق انحرافی شیعه مانند تشیع لندنی را برای مقابله با شیعه اصیل تقویت و حمایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اندیشه و تفکر تشیع انگلیسی، ایده ای جدید از پروژه شیعه هراسی است که با تبلیغات بسیار گسترده و وسیع در سطح جهان با بهره‌مندی از خود مسلمانان به خصوص شیعیان، چهره‌ای زشت و خشن از تشیع، نزد ملل و ادیان جهان به نمایش گذاشته و به تخریب چهره شیعه پرداخته است و با این برنامه ها می‌خواهند جاذبه شیعه را از میان بردارند، تا مانع از نشر مبانی شیعه در جهان شوند و از طرفی دیگر با معطوف کردن توجهات بر تفاوت ها و عصبیت‌های مذهبی، به دنبال ایجاد اختلاف و تشدید شعله نزاع میان مذاهب اسلامی است تا زمینه‌های وحدت اسلامی را کم رنگ کند.

در واقع، تشیع انگلیسی شیوه جدیدی از اسلام آمریکایی است که با محوریت تبری و سب و لعن مقدسات اهل سنت، رکن اساسی زندگی اجتماعی و سیاسی امت اسلام، یعنی وحدت را نشانه گرفته است و به فتنه اندازی و تفرقه میان امت اسلام دامن می‌زند.

این مسئله با به انحراف کشیدن آموزه های ناب اسلام، امت اسلام را از اهداف و آرمان های اصیل خود دور ساخته و همه آنچه که با اسم مذهب و دین انجام می دهد، در خدمت سیاست کشورهای استعمارگر و قدرت طلبی همچون آمریکا و انگلیس است. این تشیع به دنبال ترویج و تبلیغ ماهیت خاصی از تشیع است که در راستای تحقق یافتن اهداف و سیاستهای کشورهای استعمار است.

در واقع شیعه انگلیسی یا اسلام آمریکایی نام فرقه یا گروه خاص مذهبی نیست، بلکه مجموعه‌ای از اندیشه‌ها و افکاری با رفتارهای انحرافی و افراطی است که در هر زمانی با توجه به شرايط اجتماعی یک جامعه از سوی افراد یا گروهی به اندیشه‌های اصولی تشیع نفوذ می‌کند و خود را در قالب اندیشه مذهبی نمایان می‌سازد.

این تفکر علاوه بر حمله به علما و مجتهدان مذهبی که نزد شیعیان از احترام بالایی برخوردارند، وحدت ستیزی و نفی وحدت با اهل سنت نیز از خصوصیات بارز این جریان است و در اندیشه مذهبی مانند وهابیت معتقد به حصر و جزم گرایی بوده و هر کسی را که با اندیشه آنان مخالف باشد، به کفر و خروج از شریعت متهم می‌کنند.

از جمله تفکرات و اقداماتی که در راستای سیاست فتنه‌ انگیزی انگلیس یا شیعه انحرافی مورد حمایت و همسو با سیاست غرب انجام می‌شود، حمایت از شخصیت های مخالف با تقریب بین مذاهب اسلامی است. غرب، همیشه از شخصیت‌هایی که مخالف با جریان موجود در جوامع و امت‌ها بوده، حمایت و با آغوش باز از آنها استقبال کرده است. در این مورد، همسو با شرایط حاکم بر هر جامعه‌ای و در هر زمینه‌ای از ابعاد حیاتی کشور، به تشکیل این اپوزیسیون‌ها روی می‌آورد تا به اختلاف و تفرقه‌افکنی میان یک امت منجر شود.

از این رو، یکی از اقدامات کشورهای غربی و دشمنان اسلام برای به چالش کشاندن تعامل و روابط پیروان مذاهب اسلامی، حمایت از افرادی است که مخالف با وحدت و تقریب مذاهب هستند، افرادی که از موقعیت و پایگاه مناسبی نزد مردم برخوردارند و همین سبب می‌شود برخی به راحتی تحت تأثیر افکار و عقاید آنها قرار گیرند و فریب بخورند. غرب نیز با استفاده از همین موقعیت، با حمایت از آنها، به اختلاف افکنی و تفرقه میان مذاهب اسلامی می‌پردازد.

این سیاست غربی در جریان شیعه انگلیسی به شدت دنبال می‌شود و ممکن است به هر شیوه و نامی خود را مطرح کند و در گروه‌های دیگر هم اعمال شود؛ گاه در قالب انجمن حجتیه، گاه در فرقه‌های ساختگی همچون بهائیت و بابیت و گاهی در ظاهر وهابیت و گروه‌های افراطی سلفی شکل می‌گیرد.(1)

پی‌نوشت:
1. بنشاسته، عباس، تشیع لندنی، ص9-12، انتشارات مقصد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41436

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!