1

تاکید بر تشکیل کشور فلسطین در بیانیه پایانی نشست مجمع مسلمانان در روسیه

  • کد خبر : 57956
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
تاکید بر تشکیل کشور فلسطین در بیانیه پایانی نشست مجمع مسلمانان در روسیه
غزه و ادامه جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان به‌دست غاصبان صهیونیست‌، محور نوزدهمین نشست مجمع بین‌المللی مسلمانان روسیه و جهان اسلام در مسکو بود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، راویل عین الدین، مفتی اعظم روسیه در نوزدهمین مجمع مسلمانان در مسکو افزود که روسیه طرفدار یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت المقدس شرقی است.

وی ادامه داد : این راه حل اساسی برای پایان دادن به خشونت، تضمین صلح بلندمدت و توسعه پایدار در خاورمیانه، امنیت جهانی و کاهش تنش در سراسر جهان است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید از طریق سیاسی حل شود، گفت: ادامه خشونت‌ها منجر به درگیری‌های دیگر خواهد شد.

مفتی اعظم روسیه تصریح کرد: بدون صلح عادلانه و همه جانبه در سرزمین مقدس (اورشلیم)، امنیت هیچکس در منطقه تضمین نمی‌شود. مسئله خاورمیانه یکی از پیچیده‌ترین مشکلات جهانی باقی مانده است.

وی بیان داشت که بحران کنونی تنها با تشکیل “نظم جهانی عادلانه” بر اساس اصول چند قطبی و توازن مراکز مختلف قدرت قابل حل است.

مفتی اعظم روسیه

محمود ارول کیلیچ، رئیس مرکز تحقیقات تاریخ، هنر و فرهنگ اسلامی روسیه (IRCICA) گفت: نتیجه اقدامات تجاوزکارانه علیه فلسطینیان در غزه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا, گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!