5

بیانیه علمای الازهر درباره جنگ غزه/ ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای کودکان فلسطینی

  • کد خبر : 58372
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
بیانیه علمای الازهر درباره جنگ غزه/ ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای کودکان فلسطینی
علمای الازهر در بیانیه‌ای جنایات اسرائیل را لکه ننگی بر دامن حامیان این رژیم خواندند. از سوی دیگر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای کودکان کرانه باختری بوده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی برای هشتاد و سومین روز ادامه دارد که مقاومت به رهبری گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس) حملات شدیدی را علیه ارتش اشغالگر انجام می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنج‌شنبه از کشته شدن ۶ سرباز از جمله دو افسر و زخمی شدن ۴۹ سرباز طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اذعان داشت که از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه تاکنون ۹۲۱ سرباز این رژیم زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر در حالی که مناطق مرکزی نوار غزه شاهد موج جدیدی از آوارگی به سمت رفح در جنوب است، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱۳۲۰ شهید و ۵۵۶۰۳ مجروح رسیده است.

پیشنهاد آتش‌بس اسرائیل

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از طرح جدید این رژیم برای مبادله اسرا خبر داد. بر اساس این طرح پیشنهادی، ارتش رژیم صهیونیستی با عقب‌نشینی از مناطق پرجمعیت در نوار غزه و انتقال غیرنظامیان از جنوب به شمال این باریکه موافقت کرده است. روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد، (رژیم) اسرائیل طی چند روز آینده منتظر پاسخ حماس از طریق میانجی‌های قطری در مورد توافق مبادله اسرا است.

به گزارش کانال ۱۳ رژیم اسرائیل بر اساس این پیشنهاد، ابتدا اسرائیل نیروهای خود را از مناطق پرجمعیت نوار غزه خارج می‌کند و اجازه می‌دهد کمک‌های بیشتری وارد این منطقه شود.

در مرحله دوم، حماس اسرای زن اسرائیلی، از جمله سربازان زن و اجساد اسرائیلی‌های کشته شده را تحویل می‌دهد و اسرائیل به مناطقی که قرار است با میانجیگری قطر و ایالات متحده از آن خارج شود، عقب‌نشینی می‌کند.

این رسانه همچنین گفت که حماس تاکنون این پیشنهاد را رد کرده است چون این توافق به آتش بس کامل و جامعه در سرتاسر منطقه درگیری در هنگام تبادل اسرا هیچ اشاره‌ای نکرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان رژیم صهیونیستی و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

افزایش تلفات ارتش رژیم اسرائیل

ارتش رژیم اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه ۴۹ سرباز مجروح شدند. الجزیره به نقل از دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که با احتساب آمار سربازانی که طی ۲۴ ساعت اخیر مجروح شده‌اند، شمار مجروحان از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به ۹۲۱ سرباز رسیده است.

همچنین ارتش رژیم اسرائیل روز پنجشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سه نیروی دیگر از جمله دو افسر در درگیری‌ها در نوار غزه کشته شده‌اند.

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده توسط ارتش رژیم اسرائیل، با این حساب تعداد نظامیان کشته شده اسرائیلی از هفت اکتبر، به ۵۰۱ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۱۶۷ نفر در جریان حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند.

مرگبارترین سال برای کودکان کرانه باختری

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز پنجشنبه اعلام کرد سال جاری میلادی مرگبارترین سال برای کودکان در کرانه باختری اشغالی بوده است.

طبق اعلام این نهاد، بیش از ۸۰ کودک در ۱۲ هفته گذشته در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی در کرانه باختری اشغالی جانشان را از دست داده‌اند. یونیسف اعلام کرد که این رقم بیش از ۲ برابر تعداد کودکانی است که در کل سال میلادی ۲۰۲۲ جانشان را از دست داده‌ند. بیش از ۵۷۶ کودک نیز زخمی و عده زیادی هم دستگیر شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل همچنین اضافه کرد که از زمان آغاز سال جاری میلادی خشونت‌ها در کرانه باختری جان ۱۲۴ کودک فلسطینی را گرفته است.

در این گزارش آمده است: بسیاری از کودکان گزارش می‌کنند که ترس به بخشی از زندگی روزمره‌شان تبدیل شده و عده زیادی از آنها حتی از اینکه پیاده تا مدرسه بروند یا در بیرون بازی کنند نیز هراس دارند.

یونیسف خواستار پایبندی به تعهدات حقوق بشری و محافظت از کودکان از خشونت‌های مرتبط با درگیری شده است.

الازهر: حوادث غزه لکه ننگ حامیان اسراییل است

هیأت علمای ارشد الازهر حمایت قاطع خود را از حق مردم فلسطین در دفاع از خود تا زمان بیرون راندن رژیم صهیونیستی اعلام کردند. علمای الازهر تأکید کردند که کشتارهای غزه، لکه ننگی بر پیشانی همه حامیان مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی است و تاریخ این کشورها را فراموش نخواهد کرد.

علمای الازهر ضمن محکوم کردن وتوی قطعنامه توقف حملات صهیونیست‌ها به غزه از سوی آمریکا، از دادگاه لاهه خواستند که سران صهیونیست را به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه کنند.

این نهاد که عالی‌ترین مرجعیت دینی در مصر است، از کشورهای عربی و اسلامی خواست که تمامی اقدامات لازم را برای توقف حملات تل‌آویو و شکست محاصره نوار غزه انجام دهند و این مسئله را «وظیفه شرعی» برای این کشورها عنوان کرد.

‏علمای الازهر با اشاره به اینکه از حجم حملات وحشیانه و کشتار زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی نگران هستند، تأکید کردند که هدف از این جنایات، پاکسازی نژادی در فلسطین است.

روایت وال استریت ژورنال از جنایت بزرگ اسرائیل در جبالیا

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که اشغالگران از دو بمب از بزرگترین نوع موجود در زرادخانه خود در قتل عام اردوگاه جبالیا استفاده کردند.

این روزنامه در گزارشی اشاره کرده است که این حمله باعث یکی از بزرگترین کشتارهای خونین در نوار غزه شد که پس از تخریب کل یک میدان مسکونی، دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت.

این روزنامه در ادامه نوشت که تصمیم به بمباران محله پرجمعیت در جبالیا به منظور کشتن یکی از رهبران حماس، تمایل رژیم اسرائیل به استفاده از زور بیش از حد علیه رهبری حماس را آشکار کرد، حتی اگر این امر باعث کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!