0

بزرگ‌ترین مسجد کریمه سال آینده به بهره‌برداری می‌‌رسد

  • کد خبر : 43509
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
بزرگ‌ترین مسجد کریمه سال آینده به بهره‌برداری می‌‌رسد
مقامات شهر «سیمفروپول» پایتخت جمهوری خودمختار کریمه اعلام کردند کار ساخت بزرگ‌ترین مسجد این جمهوری، ۸۵ درصد پیشرفت داشته و این مسجد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اروین موسایف، مشاور شهردار سیمفروپول در شبه جزیره کریمه اعلام کرد ساخت مسجد جامع در خیابان یالتا در سیمفروپل رو به پایان است و سال آینده تکمیل و به اداره امور دینی مسلمانان تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: امروز می‌توانیم با اطمینان بگوییم که ساخت مسجد جامع در سیمفروپل وارد مرحله نهایی خود شده است. این مسجد سال آینده تکمیل و به اداره امور دینی مسلمانان کریمه به ریاست مفتی امیرعلی آبلایف تحویل داده می‌شود.

موسایف افزود: این یک هدیه واقعی به مسلمانان این جمهوری و همه روس‌ها صرف نظر از ملیت و مذهبشان است.

مشاور شهردار سیمفروپول گفت: ساخت هر ساختمانی به ویژه ساخت مسجد جامع زمان بر است. به گفته موسایف، دوره ساخت و ساز تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفت.

همه ساکنان کریمه به ویژه مسلمانان منتظر تکمیل ساخت مسجد اصلی کریمه هستند.

موسایف ادامه داد: با ساخت این مسجد یک محیط راحت برای مسلمانان کریمه در منطقه ایجاد می‌شود. دولت ما و نهادهای آن از توسعه مردم تاتار کریمه، حمایت می‌کنند. مدارسی وجود دارد که در آن زبان تاتاری کریمه تدریس می‌شود و رویدادهای مذهبی و فرهنگی زیادی در اینجا برگزار می‌شود.

اروین موسایف افزود: امروز تاتارهای کریمه جایگاه واقعی خود را در خانواده عظیم مردم فدراسیون روسیه دارند؛ آزادانه به دین خود پایبندند، سنت‌های فرهنگی را حفظ و تکثیر می‌کنند؛ در زمانی که کریمه بخشی از اوکراین بود، اوضاع این چنین نبود.

ساخت این مسجد از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است و برای اینکه مهلت‌ تعیین شده برای تحویل مسجد مختل نشود، ۱۲۰ کارگر در دو شیفت کار می‌کنند.

کمیته ساخت مسجد اعلام کرد که پس از اتمام ساخت و ساز، این بنا به مسجد اصلی کریمه و سیمفروپل تبدیل شود و در مجموع می‌تواند بین ۳ تا ۴ هزار نمازگزار را در خود جای دهد و گنجایش ۹۰۰ نمازگزار زن در طبقه دوم را خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!