5

بررسی تأثیرات جهانی انقلاب اسلامی ایران در نشست تانزانیا

  • کد خبر : 59758
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
بررسی تأثیرات جهانی انقلاب اسلامی ایران در نشست تانزانیا
نشست علمی تأثیرات جهانی انقلاب اسلامی ایران به دعوت مؤسسه توسعه فلاح و با ارائه رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در این نشست علمی جوانان و دانشجویان مسلمان و مسیحی از مراکز مختلف علمی حضور داشتند.

معارفی، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا در ابتدای این نشست مقدمه‌ای درباره مفهوم انقلاب و نظریات انقلاب بیان کرد و سپس به بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی پرداخت که این ویژگی‌ها باعث تحول و دگرگونی تئوری‌های انقلاب شد. ماهیت دینی، بسیج مردمی و رهبری بی‌نظیر امام خمینی برخی از ویژگی‌های این انقلاب بود که باعث شد حکومت به ظاهر قوی شاه را بدون استفاده از سلاح سرنگون کند.

در ادامه معارفی به برخی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران طی ۴۵ سال اخیر اشاره کرد و همه این دستاوردها را در سایه روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و تکیه بر توان داخلی دانست که همه در پرتو نفس مسیحایی امام راحل به جوانان ایرانی هدیه داده شد.
انقلاب اسلامی

وی افزود: بالطبع کشورهای سلطه‌گر که همیشه دوست دارند قدرت خود را بیش از آنچه هست به رخ دیگران بکشند و وانمود کنند همه به آنها نیاز دارند، از این پیشرفت‌های ایران که آشکارا بدون کمک نیروهای خارجی بدست آمده است، خشنود نیستند و دوست ندارند هیمنه پوشالی آنها شکسته شود.

در ادامه معارفی بیان کرد: در سایه این دستاوردها است که انقلاب اسلامی، الهام‌بخش آزادی‌خواهان جهان به خصوص در کشورهای مسلمان شد و امروز در جغرافیای سیاسی منطقه، ایران اسلامی نقش‌آفرین است و حتی قدرت‌های بزرگ می‌دانند که اگر بخواهند در منطقه کاری کنند که ایران موافق آن نیست، دشواری‌های زیادی پیش روی خواهند داشت و نمی‌توانند نقشه‌های خود را مثل گذشته به آسانی در منطقه عملیاتی کنند.

این برنامه با استقبال بسیار خوب دانشجویان مواجه شد و در آخر برنامه، معارفی به چند سؤال دانشجویان پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!