1

انتقاد مسلمانان انگلیس از برنامه ضد افراط‌گرایی دولت

  • کد خبر : 45477
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
انتقاد مسلمانان انگلیس از برنامه ضد افراط‌گرایی دولت
مسلمانان انگلیس توصیه‌های برنامه موسوم به «برنامه پیشگیری» را بهانه جدیدی برای طرد مسلمانان توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از وب سایت العرب فی بریطانیا، به نظر می‌رسد استراتژی مبارزه با تروریسم لندن دوباره بر مسلمانان متمرکز شده است و در همین راستا بررسی برنامه موسوم به prevent (پیشگیری از افراط‌گرایی) به این نتیجه رسیده است که تمرکز تلاش‌ها بر آنچه که «تهدید ناشی از افراط‌گرایی اسلامی» توصیف می شود، مهم است.

ویلیام شاوکراس که در ژانویه ۲۰۲۱ توسط دولت انگلیس به عنوان بازرس مستقل در Prevent منصوب شد، در سخنانی درباره این موضوع می‎گوید: مقابله با ایدئولوژی افراطی نباید به سازمان‌های ممنوعه محدود شود، بلکه باید افراط‌گرایان بومی را نیز شامل شود چرا که آن‌ها محیطی مساعد برای تروریسم ایجاد می‌کنند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «یاسمین البهای براون» از جمعیت خیریه «مسلمانان انگلیس برای دموکراسی سکولار(BMSD) از ادامه سخنان ضد اسلامی توسط شاوکروس انتقاد کرده و نسبت به انتصاب وی به این سمت، با توجه به پیشینه ضد اسلامی‌اش، ابراز تعجب کرد.

وی در ادامه افزود: براساس نتایج یک پژوهش که توسط مؤسسه خیریه BMSD انجام شده، ۶۰ درصد از حملات تروریستی انجام شده از سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان توسط نژادپرستان، سامی‌ستیزان، مخالفان مسلمانان و نوفاشیست‌ها انجام شد.

براساس نتایج این پژوهش مجرمان سفیدپوست همیشه این گونه معرفی می‌شوند که افرادی با مشکلات روانی هستند. این درحالی است که اتهامات خشونت و تروریسم تنها به مسلمانان نسبت داده می‌شود.

شایان ذکر است که دولت انگلیس برنامه «پیشگیری» را پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دنبال می‌کند و این ادعا پیوسته وجود داشته است که هدف این برنامه جاسوسی از مسلمانان ساکن این کشور است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.