0

افزایش نفرت‌پراکنی و توهین به مسلمانان در انگلیس

  • کد خبر : 52347
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
افزایش نفرت‌پراکنی و توهین به مسلمانان در انگلیس
یک پژوهش جدید با عنوان «یک دهه نفرت از مسلمانان» از افزایش نگران‌کننده اسلام‌هراسی در انگلیس طی ۱۰ سال اخیر خبر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سازمان محاسبه هجمه‌ها علیه مسلمانان معروف به «تل ماما یو کی» در پژوهشی که اخیرا منتشر کرده است، تأکید کرد که شیوه‌های نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان به شکل سالیانه در انگلیس افزایش یافته است.

این سازمان اعلام کرد در دهه گذشته بیش از ۲۰ هزار گزارش از اشخاص درباره حوادث اسلام‌هراسی که با آن مواجه بوده‌اند، دریافت شد و این سازمان بیش از ۱۶ هزار از این مسلمانان را که با نفرت‌پراکنی و تعصب مواجه شده‌اند، مورد حمایت قرار داده است.

بنا به گزارش تل ماما یو کی، در سال ۲۰۱۲، ۵۸۴ گزارش اسلام‌هراسی ثبت و مستند شده است و در سال ۲۰۲۱ این تعداد به ۱۲۱۲ حادثه رسیده است؛ همچنین به دلیل محدودیت‌های پس از کرونا، نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در اینترنت رواج بیشتری داشته است و در ۲۰۲۰ بیشترین آمار اسلام‌هراسی اینترنتی ثبت شد.

از زمان روی کارآمدن «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر هندی‌تبار انگلیس نیز، ترس از افزایش تبعیض علیه مسلمانان افزایش یافته و مخالفان و افکار عمومی، به دلیل گفتمان تبعیض‌آمیز سوناک علیه مسلمانان و مهاجرین غیر نظامی و ارتباط‌دادن اسلام و تروریسم، وی را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

گفتنی است، مسلمانان در پنج شهر انگلیس از جمله بیرمنگام (بیرمینگهام)، برادفورد و منچستر ساکن هستند و بیش از ۲۵۰ مسجد در این کشور وجود دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!