4

استقبال کم نظیر ارامنه از تعزیه‌‌ خوانی

  • کد خبر : 40269
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
استقبال کم نظیر ارامنه از تعزیه‌‌ خوانی
مراسم تعزیه‌‌ خوانی توسط گروه‌های نمایش تعزیه کشورمان با استقبال کم نظیر ایرانیان مقیم و ارامنه مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و با همکاری اداره کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاقه‌مندان فرهنگ و هنر ایران بزرگ اسلامی بخت آن را یافتند تا برای اولین بار شاهد هنرنمایی یکی از معروف ترین و حرفه‌ای ترین گروه‌های نمایش تعزیه کشورمان در ارمنستان باشند.

گروه تعزیه قمر بنی هاشم به سرپرستی و هدایت ابوالفضل میرزا احمدی با اجرای مجلس شبیه خوانی حر و مجلس شبیه خوانی شهادت حضرت امام رضا علیه السلام در ایام دهه آخر ماه صفر و روزهای سوگ پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) علاقه‌مندان اعم از ایرانیان مقیم و جامعه ارمنی را با تعزیه، این هنر نمایشی اصیل ایرانی آشنا ساختند.

گروه تعزیه قمر بنی هاشم در مدت حضور خود در ایروان سه اجرا داشت. دو اجرای اول که در محل مسجد کبود ایروان برگزار شد، مجلس شبیه خوانی حر و مجلس شهادت امام رضا(ع) بود که با استقبال حاضران در مجلس مواجه گشت.

اجرای سوم گروه که به مجلس شبیه خوانی حر اختصاص داشت در محل تئات سوندوکیان ایروان که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تئاترهای ارمنستان است، برگزار شد که با استقبال زایدالوصف ایرانشناسان و دیگر ارامنه مواجه شد.

انعکاس گسترده اجرای گروه تعزیه در تئاتر سوندوکیان که عمدتا در صفحات فیس بوک علاقمندان صورت پذیرفت و فضائی جالب را برای معرفی این هنر اصیل ایرانی اسلامی فراهم آورد نشان از هدف گذاری درست در دعوت از گروه تعزیه مزبور و ضرورت تکرار این برنامه در سال‌های آتی و در موقعیت های مناسب بعدی بود.

برخی از حاضران در اجرای مجلس شبیه خوانی حر در سالن تئاتر سوندوکیان با ابراز شگفتی از هنر والای عرضه شده در این اجرا، آن را ترکیبی از ادبیات، فرهنگ، موسیقی و مذهب ایرانیان می‌دانستند و سطح بالای اجرای گروه را تحسین می‌کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!