0

آمریکایی ها هنوز مسلمانان را به‌عنوان بخشی از جامعه خود نپذیرفته‌اند

  • کد خبر : 49039
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
آمریکایی ها هنوز مسلمانان را به‌عنوان بخشی از جامعه خود نپذیرفته‌اند
بر اساس گزارش تازه شورای روابط اسلامی-آمریکایی(سی اِی آی آر) تعداد کودکان و مسلمانان که قربانی تعصبات اسلام هراسی در آمریکا شده‌اند در سال ۲۰۲۲ افزایش‌یافته است

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شکایات مسلمانان در زمینهٔ وقایع حقوق مدنی (شهروندی) در سراسر آمریکا در سال ۲۰۲۲ بیست‌وسه درصد کاهش و شکایات مرتبط با مدارس 63 درصد افزایش داشته است.

کوری سیلر، رئیس بخش تحقیق و حمایت شورای روابط اسلامی-آمریکایی گفت از سال ۱۹۹۵ میلادی و هم‌زمان با شروع ارزیابی و پردازش داده‌های شکایات مسلمانان آمریکایی از سوی این شورا، این اولین باری ست که وقایع حقوق مدنی در امریکا کاهش می‌یابد.

وی افزود:”کاهش در رویدادهای مربوط با حقوق مدنی، ایجاد امیدواری می‌کند اما این امیدواری در محیطی ایجادشده که تعصبات علیه دیگر جوامع در حال افزایش است و درگیری‌های مدنی بار دیگر شدت گرفته است.”

سیلر تأکید نمود مردم آمریکا هنوز مسلمانان را به‌عنوان بخشی از جامعه خود نپذیرفته‌اند و خروج آمریکا از افغانستان و رد شدن پرونده “رو در برابر وید”(سقط‌جنین در آمریکا که طی حکمی در سال ۱۹۷۳ از سوی دیوان عالی ایالات‌متحده آمریکا قانونی شد) از سوی دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۲۲ خود شواهدی بر این مدعاست.

وی گفت شکایات مرتبط با حوادث مدارس شصت‌وسه درصد افزایش‌یافته و خشونت یا محتویات اسلام هراسی در کلاس‌های درسی به‌شدت برای شورا نگران‌کننده است.

سیلر افزود شورای روابط اسلامی-آمریکا نسبت به کاهش در پرونده‌های دولتی خوشحال است اما اینکه به نظر می‌رسد کودکآن‌یکی از اهداف اصلی هستند ابراز تأسف می‌کند. سیلر به‌عنوان‌مثال به ویدئویی که در آن‌یک معلم در ولایت فلوریدا به دانش‌آموزان مسلمان در حال نمازخواندن بی‌احترامی می‌کند، اشاره می‌نماید.

باید گفت در دسامبر سال ۲۰۲۲ ویدئویی از یک معلم آمریکایی در ایالت فلوریدا که نمازخواندن دانش‌آموزان مسلمان را قطع می‌کند، پخش شد.

در این ویدئو که در شبکه اجتماعی تیک‌تاک بسیار پربازدید شد سه دانش‌آموز مسلمان در حال نمازخواندن هستند که معلم وارد می‌شود، به‌صورت مکرر در سوت می‌دمد و به نمازخواندن دانش‌آموزان در دفترش اعتراض می‌کند.

در ویدئو شنیده می‌شود که معلم آمریکایی می‌گوید:”من به عیسی ایمان‌دارم… شما همگی این جادو را انجام می‌دهید.”

سیلر درعین‌حال تأکید می‌کند علی‌رغم موارد منفی، درزمینهٔ آموزش و ورزش خبرهای مثبتی برای مسلمانان وجود داشته است.

وی یادآور شد در ایالات اوهایو و مریلند قوانینی از سوی مقامات ایالاتی وضع شد که از ورزشکارانی که به خاطر اعتقادات دینی‌شان از پوشش سر استفاده می‌کنند، حمایت می‌کرد.

این قانون پس‌ازآن وضع شد که دو ورزشکار با نام‌های ” نور ابوکرم و جِنان هیز” به دلیل استفاده از پوشش سر از مسابقات ورزشی محروم شده بودند.

تمرکز اجرای قانون بر تهدیدات واقعی پس از شورش کاپیتول

رئیس شورای اسلامی-آمریکایی گفت در سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده آمریکا، شکایات مرتبط با اقدامات ضد مسلمانان نسبت به اجرای قانون و مقامات دولتی، سی‌ودو درصد افزایش‌یافته بود.

کوری سیلر افزود کاهش در شکایات مرتبط با حقوق مدنی(شهروندی) در سال ۲۰۲۲ نمی‌تواند با دوره ریاست جمهوری جو بایدن و شورش کاپیتول در ششم ژانویه بی‌ارتباط باشد.

وی گفت:”ترامپ می‌گفت می‌خواهد ورود مسلمانان به آمریکا را متوقف کند چون فکر می‌کرد مسلمانان از آمریکایی‌ها متنفرند. وقتی کسی مثل رئیس‌جمهور که کنترل دولت یک کشور را در دست دارد این‌طور فکر می‌کند، بدون شک قضایای دولتی افزایش می‌یابد.”

سیلر تأکید کرد پس از شورش کاپیتول اجرای قانون بیشتر بر تهدیدات واقعی متمرکز گردید.

وی افزود علی‌رغم کاهش بیست‌وسه درصدی در کل شکایات، هنوز در آموزش و سیستم بانکی شاهد یک‌روند افزایشی در اقدامات ضد مسلمانان در آمریکا هستیم و مؤسسات مالی بر اساس اعتقادات دینی حساب‌های بانکی را افتتاح یا لغو می‌کنند و این خود سبب بروز مشکلات مالی کلان برای مسلمانان درزمینهٔ تراکنش‌های بانکی شده است.

سیلر به نظرسنجی ماه مارچ “موسسه پالسی و فهم اجتماعی” اشاره نمود که نشان می‌داد بانک‌ها در امریکا برای مسلمانان محدودیت‌ها و مشکلاتی خلق کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!