0

آل خلیفه با یهودی‌سازی منامه سیاست به حاشیه راندن جمعیتی شیعیان را دنبال می‌کند

  • کد خبر : 38369
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
آل خلیفه با یهودی‌سازی منامه سیاست به حاشیه راندن جمعیتی شیعیان را دنبال می‌کند
هدف از همه این تصمیمات، به زعم خودشان، «حفظ ماهیت جمعیتی» مناطق است که در واقع به معنای پایان دادن به حضور شیعیان یا جلوگیری از گسترش حضور شیعیان در برخی مناطق است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وبسایت مرآة البحرین در گزارشی پیرامون سیاست ضد شیعی حکومت در بحرین، با اشاره به سیاست‌هایی که برای منع فروش املاک به شیعیان دنبال می‌شود، نوشت: سازمان نقشه‌برداری و ثبت اسناد زمین سال‌هاست تصمیماتی را اجرایی می‌کند که براساس آن در بسیاری از مناطق بحرین از فروش املاک به شیعیان جلوگیری می‌شود.

این گزارش ادامه می‌دهد: هدف از همه این تصمیمات، به زعم خودشان، «حفظ ماهیت جمعیتی» مناطق است که در واقع به معنای پایان دادن به حضور شیعیان یا جلوگیری از گسترش حضور شیعیان در برخی مناطق است. براین اساس در حال حاضر شیعیان از مالکیت در المحرق، البسیتین، قلالی، الحورة، القضیبیة، البدیع و به طور کلی استان جنوبی باز داشته می‌شوند.

در بخش دیگری از این گزارش درباره سیاست‌های آل خلیفه در منامه پایتخت این کشور، آمده است: «چشم حاکمیت در بحرین همیشه به منامه، پایتخت بوده است. منامه معضلی حقیقی برای خاندان حاکم در بحرین بوده و برگزاری مراسم مذهبی شیعیان، از جمله مراسم عاشورا، باعث نگرانی آنها می‌شده است. چرا که نشان دهنده هویت شیعی این شهر است. از همین رو تلاش آل خلیفه بر این است که شیعیان در مناطقی که حضور داشته محدود شده و اجازه توسعه جغرافیایی به آنها داده نمی‌شود.

ضمن اینکه از سال‌ها قبل برنامه‌هایی مثل ساخت کلیساهای مسیحی، معابد مربوط به هندوها و حتی ایجاد محله یهودی – موضوعی که پس از امضای توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی علنی شده است – درحال دنبال شدن است.»

به‌تازگی العالم در گزارشی درباره پروژه یهودی‌سازی بخش‌هایی از پایتخت بحرین نوشت: پیش از این، می بنت محمد آل خلیفه، وزیر فرهنگ سابق بحرین که به دلیل دست ندادن با سفیر تل‌آویو در 20 ژوئیه برکنار شد، از یهودی‌سازی محله‌های قدیمی منامه خودداری کرده بود.

این محله‌ها شامل باب البحرین و خیابان المتنبی تا کنیسه یهودیان واقع در خیابان صعصعة بن صوحان در بخش قدیمی منامه بود و اداره تحت مدیریت او، از دادن مجوز به سرمایه‌گذاران یهودی آمریکایی برای ساخت یک محله یهودی‌نشین با نمادهای مختص به آن‌ها و ستاره داوود و استقبال از گردشگران از باب البحرین تا کنیسه یهودیان اجتناب ورزیده بود.

به گفته منابع آگاه، طرح یهودی‌سازی منامه با هدف تبدیل حدود 40 درصد از محله‌های شهر قدیمی به مسیرها، ساختمان‌ها و نمادهای یهودی است و به منظور ساخت محله یهودیان در منامه تلاش بی‌وقفه‌ای برای خرید ساختمان‌های قدیمی و با قیمت‌های بسیار بالا صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!