3

کشیش پیشین کلیسای اسکاتلند: مسیحیان نگران هوش مصنوعی نباشند، نمی تواند با خدا صحبت کند

  • کد خبر : 53734
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
کشیش پیشین کلیسای اسکاتلند: مسیحیان نگران هوش مصنوعی نباشند، نمی تواند با خدا صحبت کند
رئیس پیشین کلیسای اسکاتلند خطاب به پیروان مسیحیت در دنیا گفت جامعه مسیحیان نگران هوش مصنوعی نباشند چون نمی تواند با خداوند گفت و گو کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کشیش آلبرت بوگل، رئیس پیشین کلیسای اسکاتلند خطاب به مسیحیان گفت: هوش مصنوعی زنده نیست و هوش ندارد و نمی تواند عبادت انسان با خدا را تقلید کند.

وی در عین حال به رهبران کلیساها و مبلغین مسیحیت و پروتستان ها توصیه کرد: از تکنولوژی پیشرفته در گسترش دین خود و انجیل حضرت عیسی(ع) استفاده کنند.

کشیش آلبرت بوگل گفت: ” اولین خدمات مصنوعی شکل گرفته در ماه ژوئن در آلمان ارائه شد که نود و هشت درصد آن وابسته به هوش مصنوعی بود اما همان دو درصدی که به انسان مربوط می شد به این خدمات معنا بخشید.”

وی تاکید کرد: در دین مسیحیت عبادت واقعی زمانی اتفاق می افتد که قلب و روح انسان بوسیله نیرو و حضور “روح مقدس” به هم پیوند بخورد.

این در حالی ست که با گسترش مباحث مربوط به هوش مصنوعی بسیاری از رهبران و نظریه پردازان مسیحی با مجموعه یی از اخلاقیات جدید و سوالات فلسفی که توسط هوش مصنوعی مطرح شده، درگیر شده اند. حتی برخی در کلیسای انگلستان نگرانند هوش مصنوعی جای خدا را بگیرد.

ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا، هم از سویی نسبت به توسعه غیرقابل مهار هوش مصنوعی و خطرات عمیقی که می تواند برای جامعه و بشریت داشته باشد، اخطار داده است.

وی و هزاران نفر از پژوهشگران و رهبران عرصه صنعت دنیا در ماه مارس نامه سرگشاده ای را امضاء نمودند که نسبت به توسعه ذهن غیرانسانی و اینکه هوش مصنوعی در نهایت در بعد کمیت و کیفیت جای انسان را بگیرد، هشدار می داد.

این نگرانی ها به ویژه پس از موفقیت “جت جی پی تی” افزایش یافت. پژوهشگران شرکت مایکروسافت که روی این تکنولوژی سرمایه گذاری کرده اند به تازگی اعلام نمودند نسخه تازه نرم افزار “جت جی پی تی-۴” علائمی از نزدیک شدن به هوشی در سطح هوش انسان را نشان داده است.

کشیش آلبرت بوگل در عین حال به کلیساها توصیه نمود از تغییرات آگاه باشند.

وی گفت: “هوش مصنوعی به ما در انجام ماموریت دیجیتالی کمک می کند اما نمی تواند آن را شکل دهد، این ماموریت از ابتدا تا انتها ماموریت خداوند است و ما در کلیسا مجری آن هستیم.”

کشیش بوگل افزود: هوش مصنوعی تمام عرصه های زندگی ما را به چالش کشیده و همه چیز از بازاریابی تلفنی تا کدهای کامپیوتری از دخالت آن در امان نمانده اند.

وی هشدار داد: هوش مصنوعی می تواند روی چگونگی آمادگی برای ارائه و برنامه ریزی خدمات تاثیر داشته باشد.

در گسترش هوش مصنوعی در عرصه های مختلف زندگی به ویژه در کلیساها به یک نمونه باید اشاره کرد: بیش از سی صد نفر در کلیساس سنت پل در شهر فورث طی یک مراسم مذهبی از خدماتی استفاده کردند که به طور کامل توسط هوش مصنوعی ایجاد شده بود، موعظه ها به شکل آواتارهای مجازی” بوسیله “چت جی پی تی” نوشته شده بود.

خدماتی که در این مراسم دینی توسط هوش مصنوعی ارائه شد از سوی پروفسور “جوناس زیمرلین”، دین شناس از دانشگاه وین، که روی نحوه استفاده رهبران دینی از هوش مصنوعی کار می کند، سازماندهی شده بود.

کشیش بوگل که درسال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ در کلیسای استکاتلند مسئول امورات داخلی بود تاکید نمود نباید از هوش مصنوعی ترسید چراکه هیچ چیز نمی تواند انسان را از عشق به خدا جدا سازد. در نامه “پولس به رومیان” این مساله به ما یادآوری شده است. باید به خاطر داشته باشیم هوش مصنوعی زنده نیست و هوش انسان را ندارد.

وی افزود این کلمات عبادت نامه ها، ترتیب محتوای آنها یا نت های موسیقی نیست که عبادت واقعی را شکل می دهد.

کشیش بوگل گفت:”عبادت واقعی زمانی شکل می گیرد که قلوب و اذهان انسان ها به واسطه نیروی روح مقدس به هم گره بخورند. آنچه ما سالهاست به عنوان عبادت الهی می شناسیم به معنای تقدیم تمام زندگی و تمام وجود انسان به خداوند در سپاسگزاری از او به خاطر الطافی که در حق انسان داشته است، می باشد.”

رئیس پیشین کلیسای اسکاتلند در عین حال نسبت به جایگزین شدن نیروی کار انسانی با هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد. براساس پیش بینی ها تا پایان دهه میلادی جاری، میلیون ها شغل تنها در آمریکا توسط هوش مصنوعی انجام داده خواهد شد و کشیش بوگل این مساله را مخرب خواند.

وی با این وجود تاکید کرد هوش مصنوعی مثل انسان هوش و خودشناسی ندارد تا بتواند در به طور کامل عبادت انسان با خدا را تقلید کند.

این در حالی ست که از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، کلیسای اسکاتلند بیش از نیمی از شرکت کنندگان در مراسم دینی اش را از دست داده است. کشیش بوگل اما معتقد است نوشتن مقالات انگیزشی در مورد تغییرات و تحولات در کلیسا سخت به نظر می رسد.

کشیش بوگل گفت:”اگر می خواهیم در استراتژی ماموریتی خود به طور کامل مورد الهام قرار گیریم می بایست با راهنمایی روح مقدس دست به ریسک بزنیم و این چیزی ست که من فکر می کنم هوش مصنوعی هرگز نمی تواند تقلید کند.”

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!