3

چرا نسل جدید زنان کاتولیک هنگام عبادت حجاب می‌پوشند؟

  • کد خبر : 33975
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
چرا نسل جدید زنان کاتولیک هنگام عبادت حجاب می‌پوشند؟
برخلاف جوامع ارتدوکس یهودی و مسلمان، که زنان در خارج از خانه موهای خود را با روسری یا کلاه گیس می‌پوشانند، این زنان کاتولیک فقط در طول مراسم عشای ربانی از حجاب استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بسیاری از جوانان آمریکایی مشتاق هستند که میراث تلخ سرکوب و مردانگی موجود در ایالات متحده را روشن کنند و به آنها بپردازند. با این حال، اقلیتی از جوانان کاتولیک به دنبال الهام گرفتن از گذشته بوده و از شیوه‌های قدیمی‌تر و سنتی‌تر استفاده می‌کنند. عده‌ای به سوی مراسم مذهبی لاتین کشیده می‌شوند و برخی دیگر کتف (یک نوع ردای مسیحی غربی بدون آستین) یا گردنبندهای مذهبی با نمادهای مذهبی می‌پوشند. برخی از زنان کاتولیک به پوشیدن حجاب سر در طول مراسم عشای ربانی روی آورده‌اند که هنجارها و نقش‌های جنسیتی متمایز را در تضاد با فرهنگ گسترده‌تر آمریکایی تقویت می‌کند.

همانطور که من با زنانی که دوباره حجاب را انتخاب کرده‌اند مصاحبه کردم، واضح بود که بسیاری از آنها حجاب را به عنوان یک توسل به حیا و پاکی جنسی و به عنوان یک یادآوری فیزیکی برای پاک ماندن می‌دانند. البته این تاکید بر پاکی جنسی چیز جدیدی نیست. در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰، در اوج جنبش پاکی آمریکا، بسیاری از کلیساهای کاتولیک در ایالات متحده میزبان «برنامه‌های زیبایی واقعی» بودند که برای تقویت ریاضت و خودداری زنان جوان کاتولیک تا زمان ازدواج طراحی شده بود.

برخلاف جوامع ارتدوکس یهودی و مسلمان، که زنان در خارج از خانه موهای خود را با روسری یا کلاه گیس می‌پوشانند، این زنان کاتولیک فقط در طول مراسم عشای ربانی از حجاب استفاده می‌کنند. اما برای برخی از زنانی که با آنها مصاحبه کردم، ایده حجاب به انتخاب لباس‌هایی که هم در داخل و هم در خارج از عبادت می‌پوشند، گسترش می‌یابد.

آیا رواج حجاب در آینده نیز ادامه خواهد داشت؟ آیا به مرور زمان کاهش می‌یابد؟ آیا رهبری کلیسای کاتولیک موضعی صریح در مورد این عمل داوطلبانه یا در مورد هویت جنسیتی و یا معنای زن کاتولیک بودن اتخاذ خواهد کرد؟ رشد حجاب در مقطع حساسی در تاریخ کلیسا اتفاق می‌افتد، زمانی که برخی از این زنان معتقدند ایدئولوژی‌های جنسی و جنسیتی سنتی در خطر هستند.

همانطور که ترزا گفت، «ارزش‌های سنتی در حال حاضر در جهان ما مورد حمله قرار گرفته‌اند، و من فکر می‌کنم که صدای مخالفت علیه چیزهایی مانند ارزش‌های سنتی خانواده و حیا، عفت و پاکی» در حال افزایش است. حجاب عمیقاً با این مسائل در هم تنیده است و ممکن است راهی برای عقب راندن این تغییر در جامعه سکولار آمریکا باشد.

رواج حجاب نشان می‌دهد که چگونه اقلام عبادی – چیزهایی که ما می‌پوشیم و با آن‌ها دعا می‌کنیم – بر نحوه تصور زنان و پرورش تجربه‌شان از جنسیت و تمایلات جنسی تأثیر می‌گذارد. کلیسای کاتولیک مدت‌هاست که بر روشی که زنان جوان از جنسیت و زنانگی خود تصور می‌کنند، تأثیر گذاشته است. حجاب همین کار را برای نسل بعدی زنان کاتولیک که با پارچه‌های توری سفید احاطه شده‌اند، انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.