1

پاپ فرانسیس: هیچ تمایلی برای بازنشستگی ندارم

  • کد خبر : 45885
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
پاپ فرانسیس: هیچ تمایلی برای بازنشستگی ندارم
رهبر کاتولیک‌های جهان در اوایل ماه جاری میلادی در سفر به آفریقا در مورد آینده پاپی خود صحبت کرد و جزئیات جدیدی در مورد استعفانامه موقتی که در اوایل دوران پاپی نوشت، ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اوایل فوریه ۲۰۲۳ به چندین کشور آفریقایی سفر کرد و با تعدادی از کاتولیک‌ها در یک ماموریت صلح دیداری داشت. او در محافل خصوصی با روحانیان و غیره حضور پیدا کرد و طی این نشست‌ها به سؤالات مختلفی در مورد کلیسای کاتولیک و مقام پاپی پاسخ داد.

وی درباره حضورش در واتیکان گفت، هیچ تمایلی برای بازنشستگی ندارد و مقام پاپی باید به صورت ایده آل تا زمان مرگ حفظ شود.

وی به گروهی از یسوعییان در جریان سفرش به جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: به عقیده من مقام پاپی برای کل زندگی است. دلیلی نمی‌بینم که اینگونه نباشد.

پاپ همچنین توضیح داد: حقیقت دارد که من دو ماه پس از انتخاب به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان نامه استعفایم را نوشتم و آن را به کاردینال “برتونه” دادم. نمی‌دانم این نامه الان کجاست. من این نامه را نوشتم مبادا مشکل سلامتی من را از انجام کارهای مربوط به پاپی باز دارد، کاملا هوشیار نباشم یا اگر نتوانستم استعفا کنم.

رهبر کاتولیک‌های جهان ادامه داد: با این حال، کاری که من انجام دادم به این معنا نیست که استعفای پاپ به “مد” یا یک چیز عادی تبدیل شود. پاپ بندیکت شجاعت انجام این کار را داشت چون به دلیل سلامتی‌اش تمایلی به ادامه کار نداشت. من، در حال حاضر، این مساله را در دستور کار خود ندارم.

در فوریه ۲۰۱۳ پاپ بندیکت شانزدهم نخستین پاپی شد که از سمتش استعفا کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.